Hoe maakt technologie een duurzaam verschil in de voedingsmiddelen- en drankensector?
bron: FoodPro Network Belgium
ETTEN-LEUR - De aandacht van de consument gaat steeds meer uit naar duurzame keuzes. Dit geldt ook voor keuzes op het gebied van eten en drinken. De impact van digitalisering en technologie blijft hierbij niet onopgemerkt. Bedrijven realiseren zich steeds meer dat een digital-first-strategie cruciaal is voor succes.
En omdat duurzaamheid nu eenmaal steeds vaker het verschil gaat maken in de voedingsmiddelen- en drankenindustrie, heeft Aptean Marcel Lambregts, Sectormanager Food bij Rabobank, uitgenodigd om tijdens een webinar in gesprek te gaan over dit belangrijke onderwerp. Rabobank doet al jaren veel onderzoek in de foodsector en benadrukt tijdens het webinar meermaals het belang van transparantie, innovatie en digitalisering in de keten om stappen hierin te kunnen maken.
De impact van duurzaamheid in de voedselverwerkende industrie
Voedings- en drankenbedrijven staan onder druk en worden meer en meer een dienstverlenend: er vindt een verschuiving plaats van aanbodgedreven naar vraaggestuurde duurzame ketens. En ook de toenemende bezorgdheid over klimaatverandering dwingt hen om werk te maken van duurzaamheid. Zo geeft 40% van de foodbedrijven in de Benelux al aan prioriteit te geven aan duurzaamheid in 2023. Maar de weg die voor ons ligt is lang. Wat zijn de bevindingen van de Rabobank hierover? Marcel Lambregts benoemt tijdens het webinar dat Rabobank drie belangrijke pijlers identificeert die noodzakelijk zijn om deze voedseltransitie mogelijk te maken: productie, supply chain en consumptie.
Bron: Aptean - partner FoodPro Network
Laatste nieuws
-
21 jan Nieuwe CEO voor Belgisch koffiebedrijf Miko
-
21 jan Hochland start samenwerking met Those Vegan Cowboys
-
21 jan F&B Visierapport | Digitale en duurzame transformatie
-
21 jan Dit zijn de BRCGS, IFS en FSSC 22000 opleidingseisen
-
20 jan Europees huismerkoffensief Ahold Delhaize
-
20 jan Lidl promoot plantaardig dieet
-
20 jan Ook Colruyt France gaat huismerken inkopen via alliantie EMD
-
20 jan Rabobank voorziet verdere consolidatie onder aanbieders van vleesvervangers
-
20 jan 4 manieren om met data waarde toe te voegen in een uitdagende markt voor voedingsmiddelen en dranken
-
17 jan Onderzoek: Britten het meest kwijt voor boodschappen in Europa
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan