4 manieren om met data waarde toe te voegen in de uitdagende Food & Beverage industrie

bron: FoodPro Network Belgium
ETTEN-LEUR - Nu de kosten van het zakendoen in de voedsel- en drankenmarkt stijgen en er geen tekenen zijn dat deze trend afzwakt, zijn professionals uit de sector, zoals uzelf, zeer gemotiveerd om nieuwe manieren te vinden om extra waarde te halen uit hun producten en processen. De financiële lasten afwentelen op de eindconsument kan immers maar tot op zekere hoogte - prijsstijgingen zullen altijd een afknapper zijn voor de huidige slimme kopers.
De plaats om te starten met zoeken naar toegevoegde waarde is misschien wel binnen de vier muren van uw bedrijf. De data die is opgeslagen in de systemen van uw organisatie kan enorm nuttig zijn bij het produceren van bruikbare inzichten en het stimuleren van verbeteringen die leiden tot een gezondere bedrijfsvoering - waardoor de uitdrukking "een schat aan informatie" een geheel nieuwe betekenis krijgt.
Leiders in de voedings- en drankensector hebben zich dit al enigszins gerealiseerd, aangezien big data en analytics in IDC's Global Food and Beverage Industry Trends and Strategic Insights whitepaper in opdracht van Aptean werden genoemd als de technologie die de komende vijf jaar de grootste impact zal hebben. Hieruit blijkt de kracht van kennis en hoe serieus besluitvormers het gebruik van nieuwe technologieën op dit gebied nemen.
Maar hoe precies, kan dit alles u helpen betere resultaten te behalen en uw winstgevendheid te verhogen? Er zijn verschillende antwoorden op die vraag, verspreid over verschillende werkterreinen. Laten we zonder verder oponthoud deze aspecten beter bekijken en een licht werpen op de voordelen van data analytics in de voedings- en drankenindustrie.
Bekijk hier 4 manieren om met data waarde toe te voegen in de uitdagende Food & Beverage industrie
Bron: Aptean - partner FoodPro Network
Laatste nieuws
-
25 apr Nestlé wil koffieteelt verduurzamen
-
25 apr Hoe een ERP voor voedselproductie de 6 belangrijkste stappen in de productie van producten vergemakkelijkt
-
24 apr Nestlé profiteert van prijsverhogingen
-
24 apr PepsiCo rekent op hogere kosten door importheffingen Trump
-
24 apr Minder omzet Unilever door verkoop merken
-
24 apr Omzet Danone stijgt
-
24 apr Dit zijn de BRCGS, IFS en FSSC 22000 opleidingseisen
-
24 apr De minder bekende voordelen van ERP-software voor de levensmiddelenindustrie belichten
-
23 apr Aantal bestellingen Just Eat Takeaway neemt af
-
23 apr Nestlé investeert in onderzoek naar klimaatbestendigere koffieteelt
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan