Waarom transparantie van boer tot bord essentieel is voor fabrikanten van voedingsmiddelen en dranken
![](/img/news/003049.jpg)
bron: FoodPro Network Belgium
ETTEN-LEUR - In de wereld van voedsel en dranken ligt een steeds grotere nadruk op duidelijke en doeltreffende communicatie met consumenten en regelgevende instanties. Terwijl voedingsinformatie en ingrediëntenlijsten op productverpakkingen in het verleden misschien als voldoende werden beschouwd, moeten merken nu zorgen voor volledige transparantie van boer tot bord als ze willen slagen.
De Europese Unie is zelfs zo ver gegaan om dit wettelijk verplicht te stellen: de Farm to Fork Strategy, die deel uitmaakt van de Europese Green Deal, concentreert zich op de vraag hoe transparantie de industrie duurzamer kan maken en bevat doelstellingen voor het beperken van de klimaatverandering en het verlies van biodiversiteit, naast andere bepalingen.
Maar niet alleen in de EU gevestigde bedrijven staan onder druk om meer openheid en verantwoordelijkheid aan de dag te leggen over de oorsprong, het vervoer en het gebruik van materialen in de hele toeleveringsketen. De vraag bestaat over de hele wereld, en er zijn verschillende goede redenen voor het toegenomen belang dat aan dit onderwerp wordt gehecht.
Lees verder om te leren waarom transparantie van boer tot bord absoluut essentieel is voor fabrikanten van voedingsmiddelen en dranken, en hoe ERP-technologie (Enterprise Resource Planning) uw bedrijf kan helpen om te voldoen aan de hogere normen binnen de huidige concurrerende markt.
Bron: Aptean - partner FoodPro Network
Laatste nieuws
-
21 jan Nieuwe CEO voor Belgisch koffiebedrijf Miko
-
21 jan Hochland start samenwerking met Those Vegan Cowboys
-
21 jan F&B Visierapport | Digitale en duurzame transformatie
-
21 jan Dit zijn de BRCGS, IFS en FSSC 22000 opleidingseisen
-
20 jan Europees huismerkoffensief Ahold Delhaize
-
20 jan Lidl promoot plantaardig dieet
-
20 jan Ook Colruyt France gaat huismerken inkopen via alliantie EMD
-
20 jan Rabobank voorziet verdere consolidatie onder aanbieders van vleesvervangers
-
20 jan 4 manieren om met data waarde toe te voegen in een uitdagende markt voor voedingsmiddelen en dranken
-
17 jan Onderzoek: Britten het meest kwijt voor boodschappen in Europa
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan