Eroski: "Nutri-Score leidt tot gezonder koopgedrag”

bron: FoodPro Network Belgium
ELORRIO - De Spaanse supermarktketen Eroski ziet de verkoop van producten met een gunstige Nutri-Score significant toenemen. Consumenten kiezen steeds vaker gezondere opties binnen hun vertrouwde categorieën. “Nutri-Score is een deel van de oplossing,” aldus Eroski.
Nutri-Score werd 2 jaar geleden geïntroduceerd in Spanje. Eroski concludeert dat het label een positieve impact heeft op de samenstelling van een gezonder winkelmandje. Eroski analyseerde gedurende twee jaar het koopgedrag van ongeveer 2.000 producten in uiteenlopende categorieën en ziet onmiskenbare verschuivingen in het koopgedrag.
"De resultaten van de analyse tonen de positieve invloed van de voedingswaarde-etikettering op de samenstelling van een gezonder mandje voor verpakte voedingsproducten", aldus Alejandro Martínez Berriochoa, verantwoordelijk voor gezondheid en duurzaamheid bij Eroski. Het zijn met name de producten met een Nutri-Score A of B die beter verkopen, terwijl producten met een Nutri-Score D of E juist achteruitgaan. Producten met een C-score blijven nagenoeg gelijk. De komst van de Nutri-Score had geen negatief effect op de verkoop van verse producten die het label niet hebben, zoals fruit, groenten of vis.
Laatste nieuws
-
11 jul Ferrero bevestigt overname Kellogg
-
11 jul Onlinesupermarkt Rohlik na een jaar al winstgevend in München
-
11 jul Infographic | 6 tactieken om voedselproductie kosten te verlagen
-
10 jul Ferrero wil Kellogg overnemen
-
10 jul Carrefour opent automatische winkels in Frankrijk
-
10 jul Mondelez investeert 5 miljoen in innovatie keuken
-
10 jul 7 tips voor betere Food & Beverage inkoopprocedures
-
09 jul Plantaardige microgels voor sappigere vleesvervangers
-
09 jul De minder bekende voordelen van ERP-software voor de levensmiddelenindustrie belichten
-
08 jul Europese inkoopalliantie Carrefour en Coopérative U
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan