Sainsbury’s ziet autonome omzet dalen
bron: FoodPro Network
LONDEN – Sainsbury’s heeft de autonome omzet voor het tweede kwartaal op rij zien dalen. De keiharde prijsconcurrentie tussen diverse ketens is een belangrijke reden voor de daling bij de Britse supermarktketen. Sainsbury's presenteerde vanochtend de cijfers.
De autonome omzet daalde met 1,1 procent. De nieuw geopende winkels werden hierbij niet meegerekend. De totale omzet nam met 0,4 procent af. Topman Mike Coupe was echter niet geheel ontevreden over de resultaten. Ook analisten hadden minder goede cijfers verwacht. Coupe stelde er zeker van te zijn dat Sainsbury’s een strategie volgt die ervoor zorgt dat het bedrijf beter presteert dan de grote concurrenten.
Sainsbury's startte eerder deze week een test waarbij in delen van Londen boodschappen binnen een uur werden bezorgd door fietskoeriers.
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei Meer zuivelverwerkers met CO2-doelen, doorberekenen kosten lastig
-
17 mei Waarom u ERP-functionaliteit voor voedselveiligheid nodig hebt
-
17 mei Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
-
16 mei Asda stort zich op huizenmarkt
-
16 mei Milcobel heeft nieuwe CEO
-
16 mei eBook | Versterk je supply chain: Beheers veerkracht en flexibiliteit
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan