Delhaize brengt lokale producten onder de aandacht
bron: FoodPro Network
Gedurende de maand mei wordt Delhaize weer even Belhaize. De Belgische supermarktketen brengt zijn 1.600 lokale leveranciers onder de aandacht met een tijdelijke naamswijziging en een verkiezingscampagne.
Het is inmiddels de derde keer dat Delhaize zijn naam in mei tijdelijk wijzigt naar Belhaize. Met het initiatief wil de supermarktketen het belang benadrukken van zijn lokale assortiment en zijn Belgische leveranciers bedanken.
46% van de consumenten hecht groot belang aan lokale voeding bij het boodschappen doen, aldus een studie van iVox in opdracht van Delhaize. 70% van het assortiment in elke winkel is afkomstig van producenten uit eigen land.
Met de campagne Kies lokaal, kies Belhaize verwijst Delhaize naar de komende verkiezingen. Affiches tonen lokale producten met slogans zoals “Yes we canette”, “Pluk de vruchten van ons beleid”, “Dichter bij de burger”, “Voor een betere tomaatschappij” of “Het volkoren heeft gesproken”.
Laatste nieuws
-
31 okt Omzetdaling voor Marel
-
31 okt Starbucks-topman wil bestellingen versnellen en menu inkrimpen
-
31 okt AB InBev verkoopt minder bier
-
31 okt Dsm-firmenich opnieuw positiever over winst
-
31 okt 6 tactieken om kosten te besparen met voedselproductie software
-
31 okt Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
-
30 okt Mondelez verkoopt meer producten
-
30 okt Starbucks stopt met olijfoliekoffie
-
30 okt Wereldwijde daling melkpoederprijzen door zelfvoorzienend China
-
30 okt Beheersing van materiaalbehoefteplanning: 5 sleutels voor voedingsmiddelen- en drankenbedrijven
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan