Colruyt wil met Okay City naar 100 stadswinkels

De eerste Okay City is geopend in Antwerpen. Alle 20 Okay Compact-winkels schakelen dit jaar nog over naar Okay City en de komende jaren zullen er nog tientallen Okay City-winkels bijkomen in de steden. Dit kadert binnen de ambitie van Colruyt Group om het marktaandeel in de steden stevig op te trekken van 20% naar 30%, aldus de supermarktketen.

Christophe Dehandschutter, directeur Okay: "De bevolking in de steden blijft groeien en we zien dat stadsbewoners op een andere manier boodschappen doen. Voor stadsklanten speelt de locatie van de winkel de belangrijkste rol in het kiezen van waar de boodschappen worden gedaan: een winkel moet in de buurt liggen en vlot bereikbaar zijn, te voet of met de fiets."

Colruyt Group opende de eerste Okay Compact in 2012. Intussen telt de formule 20 winkels, allemaal gelegen in stadscentra. Tegen 2026 zullen er 30 Okay City's zijn en Colruyt Group ziet een groeipotentieel voor tientallen winkels in stadscentra in de komende jaren. De focus ligt vooral op groei in Antwerpen, Brussel en Gent, maar ook Oostende en een tweede winkel in Luik staan op de planning.

Christophe Dehandschutter: "Colruyt Group is marktleider in België, met een marktaandeel van meer dan 30%. In de steden ligt dit lager, rond de 20%. De ambitie is dan ook duidelijk: we willen ons marktaandeel in de steden optrekken van 20% tot minstens 30%. Dit doen we met de verschillende formules van Colruyt Group, zoals Colruyt Laagste Prijzen, Collect&Go, Okay, Okay Direct en Okay City. Zo hebben we steeds een formule op maat van de wijk en de inwoners. Voor het centrum van de steden speelt Okay City een zeer belangrijke rol. We hebben deze formule volledig uitgewerkt tot de winkel op maat van de stadsklant: vlot bereikbaar, welgekozen assortiment, budgetvriendelijk en 7 dagen op 7 open."

Christophe Dehandschutter: "Na locatie speelt de prijs een belangrijke factor bij het kiezen van een winkel voor mensen in de stad. Bij Okay City garanderen we onze klanten de laagste prijzen in de buurt en houden we ook de promo's van onze buurtconcurrenten in de gaten om aan te passen waar nodig. Daarnaast passen we de promo's ook aan op maat van onze stadsklanten. In de stad worden er vaak boodschappen gedaan te voet of met de fiets, dus dan is een promo bij aankoop van één stuk de logische keuze."

Alle Okay City-winkels worden op enkele maanden tijd uitgerust met een self-checkout. Klanten zullen wel altijd de keuze hebben tussen self-checkout en het klassieke systeem waar hun mandje wordt afgerekend door een winkelmedewerker.

 

Laatste nieuws