Nestlé stelt omzetprognose naar beneden bij door zuinige consument
17 okt 2024 10:20
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
Nestlé is opnieuw voorzichtiger over zijn omzetgroei dit jaar. Het Zwitserse bedrijf heeft moeite om marktaandeel terug te winnen nadat hogere prijzen consumenten hebben afgeschrikt om A-merken te kopen.
Nestlé rekent nu voor dit jaar op een omzetgroei van ongeveer 2 procent. In juli ging het bedrijf nog uit van een groei van de omzet van minimaal 3 procent.
In de eerste negen maanden van dit jaar zijn de verkopen met 2 procent gestegen. Dat was vrijwel volledig te danken aan prijsverhogingen.
Vorige maand verving Nestlé onverwacht topman Mark Schneider voor Laurent Freixe, die al langer bij het bedrijf werkt. De vraag van consumenten naar de producten van Nestlé nam de laatste maanden af.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
06 nov Samenwerking Yara en PepsiCo voor duurzamer geteelde snacks
-
06 nov Whitepaper | Hoe grote foodbedrijven technologie inzetten om de winstgevendheid te verhogen
-
05 nov Auchan schrapt banen en stopt met bezorgen
-
05 nov Webinar | Hoe maak je als F&B bedrijf een positieve impact met Data Insights & AI?
-
05 nov Boermarke Dessert scheidt dairy en vegan moeiteloos van elkaar met de EnSURE Touch
-
04 nov Jumbo introduceert nieuw foodmerk in Nederland en België
-
04 nov Het verbeteren van voorraadbeheer in de bakkerijsector
-
04 nov Speed Up NPD: Beat the Market with Innovation
-
01 nov Meer maaltijden besteld bij Uber Eats
-
01 nov Colruyt wil met Okay City naar 100 stadswinkels
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan