Verkopen Starbucks omlaag door zuinigheid bij consumenten
01 mei 2024 08:45
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
Starbucks heeft zijn verkopen in de eerste maanden van dit jaar zien terugvallen. Kortingen en nieuwe koffie-varianten in diverse markten bleken niet genoeg om prijsbewuste consumenten te verleiden meer koffies en andere producten te bestellen.
Winkels die al langer dan een jaar open zijn hadden 4 procent minder omzet. In alle delen van de wereld zag Starbucks de cijfers terugvallen. Vooral in China ging het hard. Daar was sprake van 11 procent minder omzet dan in dezelfde maanden een jaar terug.
Financieel topvrouw Rachel Ruggeri zegt dat Starbucks over de hele wereld merkte dat consumenten zuiniger aan deden.
Laatste nieuws
-
21 mei Omzet Walmart stijgt
-
21 mei Supermarkten in Frankrijk duurder dan in Belgiƫ
-
21 mei Hoe een ERP voor voedselproductie de 6 belangrijkste stappen in de productie van producten vergemakkelijkt
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei Meer zuivelverwerkers met CO2-doelen, doorberekenen kosten lastig
-
17 mei Waarom u ERP-functionaliteit voor voedselveiligheid nodig hebt
-
17 mei Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan