Omzet en winst van Lactalis namen toe in 2023

De omzet van het Franse zuivelbedrijf Lactalis nam in 2023 met 4,3% toe tot 29,5 miljard euro. Lactalis realiseerde een nettoresultaat van ​​428 miljoen euro. Dat betekent een marge van 1,45% op de gerealiseerde omzet. In 2022 lag deze marge op 1,36%. De marge is voor Lactalis echter lager dan in de periode voordat de sterke inflatie werd ingezet. 

Lactalis investeerde in 2023 meer dan 920 miljoen euro om nieuwe producten te ontwikkelen, fabrieken te moderniseren en de productie te verduurzamen. De afronding van de integratie van activiteiten in kaas die van Kraft Heinz werden overgenomen, had een positieve impact op de winstgevendheid van de groep. Daarmee is de positie van Lactalis in Noord-Amerika versterkt.

Frankrijk blijft de belangrijkste markt voor het bedrijf, maar daarna volgen de Verenigde Staten, Canada, Italië en Brazilië. Lactalis deed verschillende strategische overnames in 2023, zoals die van Marie Morin Canada en de activiteiten van Dairy Partners of America in Brazilië. In Italië werd de kaasproducent Ambrosi overgenomen.

Lactalis heeft meer dan 85.500 medewerkers en produceert zuivelproducten in 51 landen.

Laatste nieuws