Unilever zwakt duurzaamheidsdoel voor plastic af
bron: FoodPro Network
Unilever zwakt een aantal duurzaamheidsdoelen af, waaronder de belofte om vanaf volgend jaar het verbruik van nieuw plastic te hebben gehalveerd. Nu mikt Unilever op een vermindering van het plasticverbruik van 30 procent in 2026.
Unilever schuift ook het moment voor zich uit waarop alle verpakkingen van herbruikbaar, recyclebaar of composteerbaar plastic moeten zijn gemaakt. Aanvankelijk wilde Unilever dit in 2025 voor elkaar hebben. Voor harde plastics, bijvoorbeeld voor shampooflessen, is de deadline nu op 2030 gesteld. Vijf jaar later moeten flexibele plastic verpakkingen, zoals voor zakken wasmiddel, ook herbruikbaar of biologisch afbreekbaar zijn.
Unilever noemt het terugdringen van het plasticverbruik op zijn eigen site belangrijk. Veel van het verpakkingsmateriaal komt namelijk als afval op straat of in de natuur terecht. Maar in een toelichting op de eerstekwartaalcijfers zei de onlangs aangetreden topman Hein Schumacher dat het verminderen van plasticverpakkingen erg lastig is.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
01 mei Walmart lanceert nieuwe private-label lijn
-
01 mei Verkopen Starbucks omlaag door zuinigheid bij consumenten
-
01 mei Hogere brutomarge voor Oatly
-
30 apr Coca-Cola verkoopt iets meer frisdrank, maar maakt minder winst
-
30 apr FrieslandCampina opent Technology Excellence Centre in Maleisiƫ
-
30 apr Meer omzet voor La Lorraine Bakery Group
-
30 apr Waarom uw bedrijf een sectorspecifieke ERP nodig heeft om de ROI te maximaliseren
-
30 apr Vlees en vleesvervangers zijn even verzadigend
-
29 apr Plukon Food Group neemt Spaans bedrijf Sambau over
-
29 apr Podcasts voor de Food & Beverage sector
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan