Pieter Pot heeft recordaantal bestellingen na doorstart

Sinds de doorstart op 26 maart noteert Pieter Pot een recordaantal bestellingen. De verpakkingsvrije online supermarkt kan daardoor mogelijk sneller winstgevend worden.

In één week noteerde Pieter Pot 4.500 bestellingen met gemiddeld zeventien artikelen per order. Daardoor kon de online supermarkt 76.500 verpakkingen uitsparen. “Zo’n groot aantal hebben we zelfs voor onze doorstart nog nooit gehad”, aldus oprichter Jouri Schoemaker tegen De Telegraaf. Pieter Pot moet de organisatie al opschalen om alle bestellingen op tijd te bezorgen en de voorraden weer aan te vullen.

De startup heeft ook de crowdfundingcampagne verlengd tot eind april, in de hoop zo 1,8 miljoen euro op te halen. Met dat geld wil de online supermarkt het assortiment sneller aanvullen en innovaties doorvoeren. Het bedrijf wilde aanvankelijk tegen eind dit jaar winstgevend zijn, “maar als we in dit tempo doorgaan, lukt dat eerder. Dan zouden we dit jaar het eerste verpakkingsvrije bedrijf ter wereld zijn dat op landelijke schaal winstgevend is”, aldus Schoemaker.  

Laatste nieuws