Pieter Pot heropent op 26 maart
bron: FoodPro Network
Pieter Pot heropent zijn webshop op dinsdag 26 maart, zowel in Nederland als in Vlaanderen. De verpakkingsvrije online supermarkt besteedt meer taken uit, legt de focus op een basisassortiment en past het bezorgmodel aan.
Pieter Pot maakt een doorstart dankzij een geslaagde crowdfunding na het faillissement eind 2023. In een e-mail aan klanten kondigt het bedrijf aan dat de verpakkingsvrije online supermarkt op dinsdag 26 maart heropent. Vanaf die dag krijgen klanten weer toegang tot de app.
Om op kleine schaal snel rendabel te worden heeft Pieter Pot zijn businessmodel wel aangepast. Voortaan besteedt Pieter Pot het vullen, orderpicken, bezorgen en wassen van de potten uit aan externe partners. In het assortiment worden keuzes gemaakt op basis van de winstgevendheid per product. Concreet ligt de focus op basisproducten zoals rijst, pasta, olijfolie, ontbijtgranen, noten. Ook streeft de online verpakkingsvrije supermarkt naar een financieel gezond bezorgmodel: “We gaan samen met jullie evalueren of het echt nodig is om altijd ‘next-day-delivery’ aan te bieden”. Mogelijk kan Pieter Pot volstaan met een aantal bezorgslots per week.
De oude statiegeldtegoeden zijn vervallen door het faillissement. Pieter Pot wil klanten tegemoetkomen, maar kan een onmiddellijke uitbetaling financieel niet aan: “Het zou betekenen dat de eerste tienduizend bestellingen gratis zijn”, aldus oprichter Jouri Schoemaker in een video op YouTube.
Daarom kunnen klanten hun oude tegoeden terugkrijgen voor maximaal 10% per bestelling, tegoeden van nieuw statiegeld zijn daar bovenop volledig te gebruiken. Dat statiegeld gaat wel van twee naar één euro per pot, maar oude potten tegen twee euro inleveren kan nog tot 21 april.
Laatste nieuws
-
06 nov Samenwerking Yara en PepsiCo voor duurzamer geteelde snacks
-
06 nov Whitepaper | Hoe grote foodbedrijven technologie inzetten om de winstgevendheid te verhogen
-
05 nov Auchan schrapt banen en stopt met bezorgen
-
05 nov Webinar | Hoe maak je als F&B bedrijf een positieve impact met Data Insights & AI?
-
05 nov Boermarke Dessert scheidt dairy en vegan moeiteloos van elkaar met de EnSURE Touch
-
04 nov Jumbo introduceert nieuw foodmerk in Nederland en België
-
04 nov Het verbeteren van voorraadbeheer in de bakkerijsector
-
04 nov Speed Up NPD: Beat the Market with Innovation
-
01 nov Meer maaltijden besteld bij Uber Eats
-
01 nov Colruyt wil met Okay City naar 100 stadswinkels
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan