Albert Heijn en Delhaize kopen meer huismerkproducten samen in
bron: FoodPro Network
Albert Heijn en Delhaize, beide onderdeel van Ahold Delhaize, zijn van plan om het aantal producten dat ze samen inkopen voor hun huismerken te verhogen van 700 naar 900. Het doel is om daarmee lagere prijzen te kunnen bedingen bij fabrikanten door de grotere inkoopvolumes als hefboom te gebruiken. Het zal gaan om producten die bij de supermarkten beschikbaar zijn tegen instapprijzen.
Een woordvoerder van Delhaize stelt dat de inkoopplannen geen grote gevolgen hebben voor Belgische fabrikanten. "Op dit moment kopen we 70% van de Delhaize-producten in België aan, en tot 100% in specifieke categorieën. Het blijft de ambitie en intentie nauw samen te werken met Belgische leveranciers van huismerkproducten, op hetzelfde niveau als voorgaande jaren."
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei Meer zuivelverwerkers met CO2-doelen, doorberekenen kosten lastig
-
17 mei Waarom u ERP-functionaliteit voor voedselveiligheid nodig hebt
-
17 mei Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
-
16 mei Asda stort zich op huizenmarkt
-
16 mei Milcobel heeft nieuwe CEO
-
16 mei eBook | Versterk je supply chain: Beheers veerkracht en flexibiliteit
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan