Flinke winstdaling Jumbo
bron: FoodPro Network
Op een omzet van ruim elf miljard euro hield Jumbo vorig jaar slechts 22 miljoen euro winst over. Ook dit jaar wordt uitdagend, zegt Jumbo dat inzet op kostenbesparingen.
De winstgevendheid van Jumbo staat flink onder druk: van 137 miljoen euro in 2020 zakte het resultaat na belastingen naar 114 miljoen in 2021, 80 miljoen in 2022 en zelfs slechts 22 miljoen euro in 2023. Die flinke daling is een gevolg van sterk stijgende kosten, die Jumbo door de harde prijsconcurrentie niet kan doorrekenen aan de consument. In Nederland staat immers al twee opeenvolgende jaren ook het marktaandeel onder druk.
Inkoop via de Europese retailallianties Epic Partners en Everest moeten de prijscompetitiviteit en de marges verbeteren. Retailmedia moeten extra inkomsten genereren.
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei Meer zuivelverwerkers met CO2-doelen, doorberekenen kosten lastig
-
17 mei Waarom u ERP-functionaliteit voor voedselveiligheid nodig hebt
-
17 mei Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
-
16 mei Asda stort zich op huizenmarkt
-
16 mei Milcobel heeft nieuwe CEO
-
16 mei eBook | Versterk je supply chain: Beheers veerkracht en flexibiliteit
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan