Flinke winstdaling Jumbo

bron: FoodPro Network
Op een omzet van ruim elf miljard euro hield Jumbo vorig jaar slechts 22 miljoen euro winst over. Ook dit jaar wordt uitdagend, zegt Jumbo dat inzet op kostenbesparingen.
De winstgevendheid van Jumbo staat flink onder druk: van 137 miljoen euro in 2020 zakte het resultaat na belastingen naar 114 miljoen in 2021, 80 miljoen in 2022 en zelfs slechts 22 miljoen euro in 2023. Die flinke daling is een gevolg van sterk stijgende kosten, die Jumbo door de harde prijsconcurrentie niet kan doorrekenen aan de consument. In Nederland staat immers al twee opeenvolgende jaren ook het marktaandeel onder druk.
Inkoop via de Europese retailallianties Epic Partners en Everest moeten de prijscompetitiviteit en de marges verbeteren. Retailmedia moeten extra inkomsten genereren.
Laatste nieuws
-
25 apr Nestlé wil koffieteelt verduurzamen
-
25 apr Hoe een ERP voor voedselproductie de 6 belangrijkste stappen in de productie van producten vergemakkelijkt
-
24 apr Nestlé profiteert van prijsverhogingen
-
24 apr PepsiCo rekent op hogere kosten door importheffingen Trump
-
24 apr Minder omzet Unilever door verkoop merken
-
24 apr Omzet Danone stijgt
-
24 apr Dit zijn de BRCGS, IFS en FSSC 22000 opleidingseisen
-
24 apr De minder bekende voordelen van ERP-software voor de levensmiddelenindustrie belichten
-
23 apr Aantal bestellingen Just Eat Takeaway neemt af
-
23 apr Nestlé investeert in onderzoek naar klimaatbestendigere koffieteelt
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan