JDE Peet's verdient meer door prijsstijgingen
bron: FoodPro Network
JDE Peet's, het bedrijf achter merken als Douwe Egberts, Senseo en Pickwick, heeft vorig jaar meer verdiend met de verkoop van koffie en thee. Dat komt onder meer doordat het bedrijf opnieuw prijsverhogingen heeft doorgevoerd. Toch verkocht het bedrijf in de tweede helft van het jaar meer koffie en thee.
In bijvoorbeeld Europa maakte JDE Peet's zijn producten vorig jaar duurder. De prijzen stegen over het hele jaar met 6,4 procent vergeleken met het jaar daarvoor. In 2022 voerde het bedrijf ook al prijsstijgingen door van meer dan 14 procent.
De totale omzet van JDE Peet's bedroeg vorig jaar net geen 8,2 miljard euro. Dat is 0,5 procent meer dan een jaar eerder. Gecorrigeerd voor onder andere ongunstige wisselkoerseffecten zouden de opbrengsten met bijna 4 procent zijn gestegen.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
26 jul PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
26 jul Podcasts voor de Food & Beverage sector
-
26 jul Hoe de houdbaarheid van voedingsmiddelen aanzienlijk verlengd kan worden
-
25 jul Nestlé boekt iets meer omzet
-
25 jul Omzet Unilever stijgt met 4,1 procent
-
25 jul Amerikaanse start-up maakt kweekzuivel met CO2 als hoofdingrediënt
-
25 jul Oatly verbetert brutomarge
-
25 jul FrieslandCampina blijft last houden van een dalende melkaanvoer
-
25 jul Wat zijn de voor- en nadelen van vleesvervangers?
-
24 jul Milcobel wil Ysco verkopen aan Davidson Kempner
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan