JDE Peet's verdient meer door prijsstijgingen
bron: FoodPro Network
JDE Peet's, het bedrijf achter merken als Douwe Egberts, Senseo en Pickwick, heeft vorig jaar meer verdiend met de verkoop van koffie en thee. Dat komt onder meer doordat het bedrijf opnieuw prijsverhogingen heeft doorgevoerd. Toch verkocht het bedrijf in de tweede helft van het jaar meer koffie en thee.
In bijvoorbeeld Europa maakte JDE Peet's zijn producten vorig jaar duurder. De prijzen stegen over het hele jaar met 6,4 procent vergeleken met het jaar daarvoor. In 2022 voerde het bedrijf ook al prijsstijgingen door van meer dan 14 procent.
De totale omzet van JDE Peet's bedroeg vorig jaar net geen 8,2 miljard euro. Dat is 0,5 procent meer dan een jaar eerder. Gecorrigeerd voor onder andere ongunstige wisselkoerseffecten zouden de opbrengsten met bijna 4 procent zijn gestegen.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei Meer zuivelverwerkers met CO2-doelen, doorberekenen kosten lastig
-
17 mei Waarom u ERP-functionaliteit voor voedselveiligheid nodig hebt
-
17 mei Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
-
16 mei Asda stort zich op huizenmarkt
-
16 mei Milcobel heeft nieuwe CEO
-
16 mei eBook | Versterk je supply chain: Beheers veerkracht en flexibiliteit
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan