Coca-Cola wint ondanks prijsverhogingen terrein
bron: FoodPro Network
Coca-Cola heeft meer blikjes en flesjes van zijn frisdrank verkocht, terwijl het bedrijf ook de prijzen opvoerde. Daarmee slaagde Coca-Cola in iets wat Pepsi niet lukte. PepsiCo meldde vorige week namelijk een daling van de hoeveelheid verkochte frisdrank na aanhoudende prijsstijgingen.
Coca-Cola verkocht in de laatste drie maanden van vorig jaar 2% meer van zijn dranken, waaronder Sprite en Fanta vallen, dan in dezelfde periode een jaar eerder. Tegelijkertijd telden consumenten wereldwijd gemiddeld 9 procent meer geld neer voor Coca-Cola-dranken. Bij Pepsi-moeder PepsiCo daalde het volume verkochte drank juist met enkele procenten.
Naar eigen zeggen vergrootte Coca-Cola ook zijn marktaandeel, waarbij de verkopen vooral in Mexico, Duitsland, Brazilië en India stegen. Op de Amerikaanse thuismarkt daalde de hoeveelheid verkochte frisdrank juist.
De omzet kwam in het vierde kwartaal uit op 10,8 miljard dollar (10,1 miljard euro), 7% meer dan een jaar eerder. Daarbij verhoogde Coca-Cola ook de winstmarges. De operationele winst, dus voor aftrek van belastingen en rentebetalingen, steeg met een tiende tot bijna 2,3 miljard dollar.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei Meer zuivelverwerkers met CO2-doelen, doorberekenen kosten lastig
-
17 mei Waarom u ERP-functionaliteit voor voedselveiligheid nodig hebt
-
17 mei Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
-
16 mei Asda stort zich op huizenmarkt
-
16 mei Milcobel heeft nieuwe CEO
-
16 mei eBook | Versterk je supply chain: Beheers veerkracht en flexibiliteit
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan