Danone wil koekjesmerk Michel et Augustin aan Ferrero verkopen
bron: FoodPro Network
Danone voert exclusieve gesprekken met Ferrero over de verkoop van het merk Michel et Augustin, dat niet meer past in de strategie van het Franse voedingsbedrijf.
Danone kocht Michel et Augustin in 2019, nadat het in 2016 al een minderheidsbelang had genomen in het koekjesmerk. Michel et Augustin is vooral bekend om zoete en hartige koekjes, maar brengt ook desserts en drankjes op de markt. “Michel et Augustin is een geliefd merk, maar het valt buiten onze investeringsprioriteiten, in het kader van onze Renew Danone-strategie”, aldus Juergen Esser, adjunct-directeur van Danone, tegen Reuters.
Daarom onderhandelt Danone nu over de verkoop van het merk met CTH Invest, een Belgische holding van het Italiaanse familiebedrijf Ferrero. Financiële details maken de bedrijven niet bekend.
Meer over
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei Meer zuivelverwerkers met CO2-doelen, doorberekenen kosten lastig
-
17 mei Waarom u ERP-functionaliteit voor voedselveiligheid nodig hebt
-
17 mei Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
-
16 mei Asda stort zich op huizenmarkt
-
16 mei Milcobel heeft nieuwe CEO
-
16 mei eBook | Versterk je supply chain: Beheers veerkracht en flexibiliteit
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan