Klanten bezuinigen op maaltijdboxen van HelloFresh
bron: FoodPro Network Belgium
BERLIJN - HelloFresh heeft voor het tweede kwartaal op een rij minder maaltijdboxen bezorgd. Het Duitse bedrijf ziet klanten mogelijk vanwege de hoge inflatie bezuinigen op bestellingen.
HelloFresh meldt niet hoe het komt dat de volumes en omzat opnieuw zijn gedaald. Mogelijk geven klanten vanwege de hoge inflatie minder geld uit aan de bezorging van ingrediënten voor maaltijden. Ook andere maaltijdbezorgers hebben daar in het afgelopen jaar last van gehad.
In juli, augustus en september bestelden klanten van HelloFresh 28 miljoen maaltijdboxen, 3,6% minder dan een jaar eerder. Toen plaatsen klanten nog ruim 29 miljoen bestellingen.
Afgelopen kwartaal had HelloFresh ruim zeven miljoen klanten. Dat zijn er 5,9% minder dan een jaar eerder. De omzetdaling wist HelloFresh wel beperkt te houden. In de afgelopen drie maanden kwam er iets meer dan 1,8 miljard euro binnen. Een jaar eerder ging het nog om bijna 1,9 miljard euro.
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei Meer zuivelverwerkers met CO2-doelen, doorberekenen kosten lastig
-
17 mei Waarom u ERP-functionaliteit voor voedselveiligheid nodig hebt
-
17 mei Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
-
16 mei Asda stort zich op huizenmarkt
-
16 mei Milcobel heeft nieuwe CEO
-
16 mei eBook | Versterk je supply chain: Beheers veerkracht en flexibiliteit
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan