Klanten bezuinigen op maaltijdboxen van HelloFresh

BERLIJN - HelloFresh heeft voor het tweede kwartaal op een rij minder maaltijdboxen bezorgd. Het Duitse bedrijf ziet klanten mogelijk vanwege de hoge inflatie bezuinigen op bestellingen.

HelloFresh meldt niet hoe het komt dat de volumes en omzat opnieuw zijn gedaald. Mogelijk geven klanten vanwege de hoge inflatie minder geld uit aan de bezorging van ingrediënten voor maaltijden. Ook andere maaltijdbezorgers hebben daar in het afgelopen jaar last van gehad.

In juli, augustus en september bestelden klanten van HelloFresh 28 miljoen maaltijdboxen, 3,6% minder dan een jaar eerder. Toen plaatsen klanten nog ruim 29 miljoen bestellingen.

Afgelopen kwartaal had HelloFresh ruim zeven miljoen klanten. Dat zijn er 5,9% minder dan een jaar eerder. De omzetdaling wist HelloFresh wel beperkt te houden. In de afgelopen drie maanden kwam er iets meer dan 1,8 miljard euro binnen. Een jaar eerder ging het nog om bijna 1,9 miljard euro.





Laatste nieuws