Heineken verkocht in derde kwartaal minder bier
bron: FoodPro Network Belgium
AMSTERDAM - Heineken heeft in het derde kwartaal 63,2 miljoen hectoliter bier verkocht. Dat was ruim 5% minder dan in de vergelijkbare periode in 2022. Met name in Europa stonden de afzetvolumes onder druk vanwege het slechte zomerweer in juli en augustus. Daar waren de verkoopvolumes 7,6% lager.
De kwartaalomzet van Heineken steeg wel met 2% tot 8,02 miljard euro. Dat was een gevolg van 9,7% hogere prijzen. De autonome omzetgroei bedroeg 4,5% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
De gerapporteerde nettowinst over de eerste 9 maanden van 2023 bedraagt 1,924 miljard euro. Dat is 12,5% minder dan in dezelfde periode van 2022. Het winstcijfer over de eerste drie kwartalen van 2023 is inclusief de effecten van bijzondere posten door het vertrek uit Rusland en de verkoop van Vrumona.
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei Meer zuivelverwerkers met CO2-doelen, doorberekenen kosten lastig
-
17 mei Waarom u ERP-functionaliteit voor voedselveiligheid nodig hebt
-
17 mei Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
-
16 mei Asda stort zich op huizenmarkt
-
16 mei Milcobel heeft nieuwe CEO
-
16 mei eBook | Versterk je supply chain: Beheers veerkracht en flexibiliteit
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan