Nestlé verkoopt minder producten, maar draait meer omzet

VEVEY - Nestlé heeft in de eerste negen maanden van dit jaar minder producten verkocht, maar wel meer omzet gedraaid. Het bedrijf achter merken zoals Nescafé, Kitkat en Maggi verhoogde in die periode opnieuw de prijzen van zijn producten door de hoge inflatie en daardoor verdiende Nestlé meer.

De omzet was in de afgelopen negen maanden ruim 68,8 miljard Zwitserse frank (72,7 miljard euro), een stijging van 7,8% wanneer de effecten van wisselkoersen niet worden meegerekend. De omzet van Nestlé groeide wel minder hard dan een jaar eerder. Ook vorig jaar had Nestlé meer omzet door voornamelijk hogere prijzen.

Nestlé verwacht dat de verkoopaantallen in de tweede helft van dit jaar herstellen, aldus topman Mark Schneider. De investeringen in het promoten van populaire merken leveren hier een bijdrage aan. In heel 2023 verwacht Nestlé een omzetgroei van 7 tot 8%. De voorspelling van eerder dit jaar blijft mede daardoor hetzelfde.





Laatste nieuws