Omzet Sligro neemt met 8,3 procent toe
bron: FoodPro Network Belgium
VEGHEL - Nederlandse en Belgische consumenten zijn door de hoge inflatie steeds voorzichtiger met hun uitgaven in de horeca en dat merkt groothandelsbedrijf Sligro. Sligro verkocht weliswaar meer in het derde kwartaal, maar de groei was minder sterk dan in voorgaande periodes. Daarbij had Sligro ook last van het verdwijnen van meer horecabedrijven omdat ze failliet gaan of worden opgeheven.
De omzet nam in juli, augustus en september met 8,3% toe tot 705 miljoen euro. Daarbij waren prijsverhogingen goed voor het grootste deel van de omzetstijging, maar ook de hoeveelheid verkochte producten steeg licht. Sligro had naar eigen zeggen pech met het matige zomerweer, dat ervoor zorgde dat terrassen en strandtenten minder goed gevuld waren.
Sligro kampt naar eigen zeggen ook in het lopende, vierde kwartaal met de sterke prijsstijgingen. Die drukken op de hoeveelheid drank en voedingsmiddelen die Sligro aan de horeca en detailhandel levert. Het bedrijf zegt dit op te vangen met prijsverhogingen, maar die compenseren niet alle problemen. De winst zal dus onder druk blijven staan, aldus Sligro. Over de winst in het afgelopen kwartaal maakte Sligro geen precieze cijfers bekend.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei Meer zuivelverwerkers met CO2-doelen, doorberekenen kosten lastig
-
17 mei Waarom u ERP-functionaliteit voor voedselveiligheid nodig hebt
-
17 mei Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
-
16 mei Asda stort zich op huizenmarkt
-
16 mei Milcobel heeft nieuwe CEO
-
16 mei eBook | Versterk je supply chain: Beheers veerkracht en flexibiliteit
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan