Toch geen nabetaling van FrieslandCampina voor Thaise klant
bron: FoodPro Network Belgium
BANGKOK - FrieslandCampina hoeft een klant in Thailand toch geen nabetaling te doen van omgerekend 58 miljoen euro. Dat heeft het gerechtshof voor Handelszaken in Thailand geoordeeld. Een lagere rechter oordeelde twee jaar geleden dat FrieslandCampina vermeende schade van die klant wel moest vergoeden. Maar daartegen ging FrieslandCampina in beroep.
FrieslandCampina werd ervan beschuldigd een klant in Thailand tussen 2009 en 2019 te veel kosten in rekening te hebben gebracht. De relatie tussen FrieslandCampina en de klant eindigde in 2019. Volgens FrieslandCampina had de klant achteraf geklaagd over de voorwaarden van contracten die in de loop van de jaren met goedkeuring van beide kanten werden verlengd.
De partijen kunnen nog wel in beroep gaan bij het Hooggerechtshof in Thailand.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei Meer zuivelverwerkers met CO2-doelen, doorberekenen kosten lastig
-
17 mei Waarom u ERP-functionaliteit voor voedselveiligheid nodig hebt
-
17 mei Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
-
16 mei Asda stort zich op huizenmarkt
-
16 mei Milcobel heeft nieuwe CEO
-
16 mei eBook | Versterk je supply chain: Beheers veerkracht en flexibiliteit
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan