Carrefour waarschuwt klanten voor krimpflatie
bron: FoodPro Network Belgium
PARIJS - Carrefour waarschuwt in haar winkels voor krimpflatie, het fenomeen waarbij productverpakkingen kleiner worden, maar de prijzen niet. De Franse supermarktketen hing kaartjes op bij bepaalde producten om klanten daarop te wijzen.
Supermarktgangers worden door middel van de kaartjes op de hoogte gebracht van de kleinere verpakkingen van producten. "Dit product is kleiner geworden en de relatieve prijs is gestegen", staat op de kaartjes.
Carrefour kiest hiervoor om producenten onder druk te zetten. "Door deze producten aan de schandpaal te nagelen, hopen we dat producenten hun prijsbeleid gaan overwegen", aldus een woordvoerder van de keten.
Carrefour heeft het over 26 producten waarvan de inhoud meer gekrompen is dan het prijskaartje. Die producten werden allemaal gemaakt door voedingsgiganten zoals Nestlé, PepsiCo en Unilever.
Het gaat om onder meer Lipton Iced Tea met perziksmaak: de fles ging van 1,5 naar 1,25 liter, terwijl de prijs niet even hard daalde. Hetzelfde was van toepassing op Vienetta-ijs.
De irritatie over krimpflatie is ook in Nederland merkbaar. Eerder dit jaar werd de Consumentenbond overspoeld met klachten hierover.
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei Meer zuivelverwerkers met CO2-doelen, doorberekenen kosten lastig
-
17 mei Waarom u ERP-functionaliteit voor voedselveiligheid nodig hebt
-
17 mei Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
-
16 mei Asda stort zich op huizenmarkt
-
16 mei Milcobel heeft nieuwe CEO
-
16 mei eBook | Versterk je supply chain: Beheers veerkracht en flexibiliteit
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan