Nestlé: afbeelding rundvlees van soepverpakking
bron: FoodPro Network
VEVEY - Nestlé heeft de verpakking van een bouillon van Maggi aangepast na een petitie van Foodwatch over misleiding. Op de verpakking stond een plaatje van rundvlees, terwijl het product slechts 1,1% rundvet bevat. Het gaat hierbij enkel om producten in Frankrijk, aldus de Franse tak van Foodwatch.Foodwatch vond de verpakking van Maggi bouillon ‘Saveur à l’ancienne bœuf-carottes' misleidend. “Als er geen of maar weinig rundvlees in de soep zit vinden we dat Nestlé dit niet op de voorkant van de verpakking mag zetten”, aldus Foodwatch al in 2014 toen er een petitie gelanceerd werd.
Daarnaast stond er op het product vermeld dat het een ‘traditioneel’ recept zou zijn. Foodwatch geeft aan dat de soep niet ‘traditioneel’ mag worden genoemd omdat er drie smaakversterkers in het product zitten.
Foodwatch startte in 2014 een campagne met een petitie om de verpakking aan te passen, hierbij werden rond de 15000 handtekeningen ingezameld.
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei Meer zuivelverwerkers met CO2-doelen, doorberekenen kosten lastig
-
17 mei Waarom u ERP-functionaliteit voor voedselveiligheid nodig hebt
-
17 mei Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
-
16 mei Asda stort zich op huizenmarkt
-
16 mei Milcobel heeft nieuwe CEO
-
16 mei eBook | Versterk je supply chain: Beheers veerkracht en flexibiliteit
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan