Welke supermarktketens zijn er in Spanje en wat is hun marktaandeel?
bron: FoodPro Network Belgium
MADRID - Er zijn verschillende supermarktketens in Spanje, variërend van kleine lokale winkels tot grote internationale ketens. Hieronder staan enkele van de grootste supermarktketens in Spanje en hun marktaandeel (2021).
-
Mercadona - 25,6% marktaandeel: Dit is de grootste supermarktketen in Spanje, met meer dan 1.600 winkels en meer dan 90.000 werknemers. Het bedrijf richt zich voornamelijk op de verkoop van levensmiddelen, cosmetica en huishoudelijke artikelen.
-
Carrefour - 8,7% marktaandeel: Carrefour is een internationale supermarktketen met meer dan 300 winkels in Spanje. Het bedrijf verkoopt een breed scala aan producten, waaronder levensmiddelen, kleding, elektronica en huishoudelijke artikelen.
-
Dia - 6,6% marktaandeel: Dia is een Spaanse supermarktketen met meer dan 6.000 winkels in verschillende landen over de hele wereld. Het bedrijf richt zich voornamelijk op de verkoop van levensmiddelen en huishoudelijke artikelen.
-
Auchan - 4,9% marktaandeel: Auchan is een Franse supermarktketen met meer dan 300 winkels in Spanje. Het bedrijf verkoopt een breed scala aan producten, waaronder levensmiddelen, kleding, elektronica en huishoudelijke artikelen.
-
Eroski - 4,8% marktaandeel: Eroski is een Spaanse supermarktketen met meer dan 1.000 winkels in verschillende regio's van Spanje. Het bedrijf richt zich voornamelijk op de verkoop van levensmiddelen en huishoudelijke artikelen.
Naast deze grote supermarktketens zijn er ook tal van kleinere, regionale ketens en onafhankelijke winkels die actief zijn in Spanje.
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei Meer zuivelverwerkers met CO2-doelen, doorberekenen kosten lastig
-
17 mei Waarom u ERP-functionaliteit voor voedselveiligheid nodig hebt
-
17 mei Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
-
16 mei Asda stort zich op huizenmarkt
-
16 mei Milcobel heeft nieuwe CEO
-
16 mei eBook | Versterk je supply chain: Beheers veerkracht en flexibiliteit
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan