M&M's doet chocolaatjes uit reclame in de ban na rel in VS
bron: FoodPro Network Belgium
NEW YORK - M&M's stopt met de geanimeerde chocolaatjes uit zijn reclames vanwege de ophef die er in de Verenigde Staten is ontstaan over de figuurtjes. Met name de rechtse nieuws- en opiniezender Fox News noemde het werk 'woke'. Onder meer het feit dat een van de vrouwelijke M&M's, groen van kleur, haar pumps inruilde voor sneakers zou een aanval zijn op klassieke genderrollen, aldus rechts Amerika. M&M's gaat nu reclames maken met komiek en actrice Maya Rudolph.
Maar er worden vraagtekens gesteld bij het moment van de aankondiging van M&M's. De ophef was vooral online al weer grotendeels uitgedoofd. Bovendien maakte het snoepmerk al in december bekend dat Rudolph in de reclame van M&M's zou spelen rond de Super Bowl, de finale van het American footballseizoen en een van de best bekeken tv-avonden van het jaar. De stap van M&M's zou daarom ook een publiciteitsstunt kunnen zijn.
M&M's maakt al jaren reclames met de pratende chocolaatjes 'Red' en 'Yellow'. De laatste jaren kregen zij steeds vaker gezelschap van de andere kleuren.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
26 jul PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
26 jul Podcasts voor de Food & Beverage sector
-
26 jul Hoe de houdbaarheid van voedingsmiddelen aanzienlijk verlengd kan worden
-
25 jul Nestlé boekt iets meer omzet
-
25 jul Omzet Unilever stijgt met 4,1 procent
-
25 jul Amerikaanse start-up maakt kweekzuivel met CO2 als hoofdingrediënt
-
25 jul Oatly verbetert brutomarge
-
25 jul FrieslandCampina blijft last houden van een dalende melkaanvoer
-
25 jul Wat zijn de voor- en nadelen van vleesvervangers?
-
24 jul Milcobel wil Ysco verkopen aan Davidson Kempner
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan