Bij COOP Zwitserland zijn de boodschappen maar 1,2 procent duurder geworden
bron: FoodPro Network Belgium
BASEL - COOP Zwitserland zag het aantal verkopen teruglopen door de heropening van de horeca na corona. Omdat de prijzen maar een klein beetje stegen, daalde hierdoor de omzet van de supermarkttak van COOP van 12 miljard frank naar 11,6 miljard frank (11,8 miljard euro).
Zwitserland heeft geen foodinflatie
Zwitserland heeft niet te maken met de snelle stijging van de prijzen voor boodschappen. COOP Zwitserland heeft zelf berekend dat het prijsniveau over het hele assortiment, exclusief brandstoffen, 1,2% hoger is geworden. Het Zwitserse statistiekenbureau heeft berekend dat boodschappen 2,8% duurder zijn geworden en alcoholische dranken 2,3%.
"Dit geeft aan dat we ons met succes inzetten voor eerlijke prijzen voor onze klanten", aldus COOP Zwitserland. Het budgethuismerk werd afgelopen jaar uitgebreid en in AGF werden zelfs prijzen verlaagd bij de supermarktketen.
Online groeide COOP Zwitserland het afgelopen jaar wel. Coop Zwitersland meldt een stijging van de omzet met 8,4%.
Foto: FoodPro Network
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei Meer zuivelverwerkers met CO2-doelen, doorberekenen kosten lastig
-
17 mei Waarom u ERP-functionaliteit voor voedselveiligheid nodig hebt
-
17 mei Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
-
16 mei Asda stort zich op huizenmarkt
-
16 mei Milcobel heeft nieuwe CEO
-
16 mei eBook | Versterk je supply chain: Beheers veerkracht en flexibiliteit
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan