Ahold Delhaize stopt met Red Market
bron: FoodPro Network
ZAANDAM - Ahold Delhaize stopt met de discountformule Red Market. De winkels, voornamelijk gevestigd in Wallonië, worden eind dit jaar omgevormd tot AD- of Proxy-Delhaizes. Het zou gaan om 13 vestigingen. Alle medewerkers behouden hun baan.
Discountformule
Red Market werd in 2009 gelanceerd als de discountformule van Delhaize. Voor het continueren van de onderneming zouden risicovolle investeringen nodig zijn geweest. Red Market wordt gezien als een concurrent van Colruyt.
Verlies
Een andere reden voor het opheffen van de discountformule zijn wellicht de resultaten. Red Market maakte geen winst, de formule leed in 2015 een verlies van netto € 9,5 miljoen, aldus de Belgische krant De Tijd.
‘De beslissing komt er niet plots’, zegt Roel Dekelver, de woordvoerder van Red Market in De Tijd. ‘We stellen vast dat het winkellandschap veranderd is en dat Red Market er niet aan aangepast is. Om de keten levend te houden, zouden we zwaar moeten investeren en nieuwe winkels moeten openen, maar dat zou te veel geld kosten.’
Begin december moet de ombouw van de winkels tot AD- of Proxy-Delhaizes zijn afgerond.
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei Meer zuivelverwerkers met CO2-doelen, doorberekenen kosten lastig
-
17 mei Waarom u ERP-functionaliteit voor voedselveiligheid nodig hebt
-
17 mei Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
-
16 mei Asda stort zich op huizenmarkt
-
16 mei Milcobel heeft nieuwe CEO
-
16 mei eBook | Versterk je supply chain: Beheers veerkracht en flexibiliteit
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan