Ahold Delhaize stopt met Red Market

ZAANDAM - Ahold Delhaize stopt met de discountformule Red Market. De winkels, voornamelijk gevestigd in Wallonië, worden eind dit jaar omgevormd tot AD- of Proxy-Delhaizes. Het zou gaan om 13 vestigingen. Alle medewerkers behouden hun baan.

Discountformule

Red Market werd in 2009 gelanceerd als de discountformule van Delhaize. Voor het continueren van de onderneming zouden risicovolle investeringen nodig zijn geweest. Red Market wordt gezien als een concurrent van Colruyt.

Verlies

Een andere reden voor het opheffen van de discountformule zijn wellicht de resultaten. Red Market maakte geen winst, de formule leed in 2015 een verlies van netto € 9,5 miljoen, aldus de Belgische krant De Tijd.

‘De beslissing komt er niet plots’, zegt Roel Dekelver, de woordvoerder van Red Market in De Tijd. ‘We stellen vast dat het winkellandschap veranderd is en dat Red Market er niet aan aangepast is. Om de keten levend te houden, zouden we zwaar moeten investeren en nieuwe winkels moeten openen, maar dat zou te veel geld kosten.’

Begin december moet de ombouw van de winkels tot AD- of Proxy-Delhaizes zijn afgerond.





Laatste nieuws