Colruyt: 'Albert Heijn verlaagt tijdelijk zijn prijzen tijdens metingen’

HALLE - Colruyt wil 1 miljoen euro steken in een fonds dat objectieve prijspeilingen in België mogelijk maakt. ‘Albert Heijn verlaagt tijdelijk zijn prijzen tijdens metingen’, aldus Frans Colruyt operationeel directeur van de Colruyt-groep

Volgens Frans Colruyt probeert Albert Heijn door tijdelijke forse prijsverlagingen de Belgische Consumentenbondmeting en Test-Aankoop te misleiden. Albert Heijn wil zich daardoor goedkoper voordoen dan ze is.

‘We ontdekten dat Albert Heijn­vorig jaar al voor sommige producten zijn prijzen verlaagde tijdens de metingen. Dat gebeurde dit jaar ook bij de huismerken en de nationale merken’, aldus Frans Colruyt in de Gazet van Antwerpen. ‘Bovendien zien we dat eens de metingen van Test-Aankoop zijn uitgevoerd, Albert Heijn zijn prijzen opnieuw verhoogt.’

1 miljoen euro in fonds voor betere meting

Colruyt meet gedurende het hele jaar de prijzen van alle concurrenten. Colrruyt is nu bereid één miljoen euro in een fonds te stoppen dat Test-Aankoop meer mogelijkheden moet geven om hetzelfde te doen. Het zal slechts bij een aanbod blijven, omdat de consumentenorganisatie geen geld van derden mag aannemen.

Albert Heijn ontkent alle beschuldigingen. Albert Heijn ‘volgt de markt zoals iedereen’.





Laatste nieuws