Diageo denkt dat heffingen honderden miljoenen kosten

bron: FoodPro Network
Diageo, het bedrijf achter merken zoals Guinness, Johnnie Walker en Smirnoff, verwacht dat de Amerikaanse importheffingen het bedrijf ongeveer 150 miljoen dollar (zo'n 134 miljoen euro) per jaar zullen kosten. Dit meldt Diageo bij de resultaten over het afgelopen kwartaal.
Het grootste drankenbedrijf ter wereld gaat ervan uit dat de heffingen ongewijzigd blijven. Zo verwacht Diageo dat de heffingen op goederen uit het Verenigd Koninkrijk en de EU op 10 procent blijven en dat sterke drank uit Mexico en Canada vrij van heffingen naar de Verenigde Staten kan.
Diageo denkt de impact van de 150 miljoen dollar te kunnen beperken dankzij kostenbesparingen. Het bedrijf wil de komende drie jaar 500 miljoen dollar besparen, onder meer door vereenvoudigingen door te voeren.
In januari tot en met maart steeg de omzet met 2,9 procent naar bijna 4,4 miljard dollar, deels door hogere prijzen. De verkopen in Noord-Amerika stegen afgelopen kwartaal met 6 procent. Er werd volgens Diageo veel meer sterke drank in de VS geïmporteerd in aanloop naar het ingaan van de heffingen.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
20 jun In 8 stappen naar een goede Food Safety Culture
-
20 jun Quiz | Hoe duurzaam is uw voedsel- en drankenbedrijf?
-
19 jun Unilever overweegt Brits snacksmerk te verkopen
-
19 jun Europese Commissie kijkt naar marktmacht chocoladefabrikant Mars volgens Reuters
-
19 jun Danone wil het aantal wereldwijde partnerschappen verdubbelen
-
19 jun Efficiƫnter zaden, noten en gedroogd fruit verkopen (video)
-
18 jun Colruyt Group verkoopt 81 Franse winkels
-
18 jun Campbell Soup geeft een pittige twist aan soepen
-
18 jun EU Richtlijn Verpakking: wat u moet weten naarmate de EU Richtlijn 94/62/EG evolueert
-
17 jun Kraft Heinz gaat in VS kunstmatige kleurstoffen uit voeding halen
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan