Douwe Egberts overweegt prijzen te verhogen door gestegen prijs koffiebonen

bron: FoodPro Network
JDE Peet's, het bedrijf achter merken zoals Douwe Egberts, Pickwick en Senseo, overweegt de prijzen van zijn producten verder te verhogen. Dat komt volgens het bedrijf door de gestegen prijzen voor koffiebonen.
De fabrikant was eerder dit jaar nog met supermarktketens in gesprek over de inkoopprijzen, waaronder Jumbo, Albert Heijn en Picnic. Daardoor waren er wekenlang minder of geen producten van JDE Peet's verkrijgbaar bij de supermarkten. Vervolgens gingen de prijzen flink omhoog. JDE Peet's is een van 's werelds grootste koffiebedrijven. Het bedrijf is actief in meer dan honderd landen en is het moederbedrijf van ongeveer vijftig koffie- en theemerken.
De prijzen van koffiebonen lagen in de eerste vier maanden van dit jaar gemiddeld 28 procent hoger dan in de tweede helft van 2024, aldus JDE Peet's donderdag in een handelsupdate. Hierdoor denkt het bedrijf aan aanvullende maatregelen, waaronder prijsverhogingen.
Tegen het einde van het eerste kwartaal had JDE Peet's met de meeste van zijn klanten wereldwijd afspraken gemaakt. In Europa werden de volumes in januari en februari nog flink beïnvloed door de onderhandelingen, maar sinds maart is hier volgens het concern een sterke opleving van de verkopen zichtbaar.
In dezelfde update stelt het koffie- en theebedrijf ook dat de importheffingen van de Amerikaanse president Trump op basis van de huidige informatie geen wezenlijke invloed zullen hebben op de financiële prestaties. Het bedrijf ligt naar eigen zeggen op schema om de eerder gestelde vooruitzichten voor dit jaar te halen.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
21 mei Zweeds keukenproduct kan houdbaarheid van voedsel met drie keer verlengen
-
21 mei Waarom uw bedrijf een sectorspecifieke ERP nodig heeft om de ROI te maximaliseren
-
20 mei Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
20 mei Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
-
19 mei Diageo denkt dat heffingen honderden miljoenen kosten
-
19 mei Franse voedingsbedrijven zetten in op extra omzet uit plantaardige producten
-
19 mei LI-5600, een etiket boven én onderaan! (video)
-
16 mei Colruyt krijgt akkoord voor overname Delitraiteur
-
16 mei GFSI erkende standaarden: enkele voor- en nadelen
-
16 mei Hoe maak je voedselveiligheid onderdeel van de hele organisatie?
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan