Nestlé profiteert van prijsverhogingen

bron: FoodPro Network
Nestlé heeft in het eerste kwartaal meer omzet geboekt. De Zwitserse producent van onder meer Nespresso-koffie en KitKat-repen profiteerde daarbij van prijsverhogingen die het doorvoerde. Daarmee probeerde het bedrijf de gestegen koffie- en cacaoprijzen te compenseren.
De omzet steeg met 2,3 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder tot 22,6 miljard Zwitserse frank, omgerekend ongeveer 24 miljard euro. Vooral in Europa en de regio Afrika, Oceanië en Azië bracht de verkoop van Nestlé-producten meer op, terwijl de omzet in Noord- en Zuid-Amerika vrijwel gelijk bleef.
Nestlé haalde de meeste omzet uit de verkoop van poeder- en vloeibare dranken, waaronder ook koffie van merken als Nespresso en Dolce Gusto valt. De opbrengsten uit deze categorie waren goed voor 6,1 miljard Zwitserse frank. Ook de omzet uit zoetwaren, zoals de KitKat-repen en Smarties, nam toe.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
21 mei Zweeds keukenproduct kan houdbaarheid van voedsel met drie keer verlengen
-
21 mei Waarom uw bedrijf een sectorspecifieke ERP nodig heeft om de ROI te maximaliseren
-
20 mei Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
20 mei Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
-
19 mei Diageo denkt dat heffingen honderden miljoenen kosten
-
19 mei Franse voedingsbedrijven zetten in op extra omzet uit plantaardige producten
-
19 mei LI-5600, een etiket boven én onderaan! (video)
-
16 mei Colruyt krijgt akkoord voor overname Delitraiteur
-
16 mei GFSI erkende standaarden: enkele voor- en nadelen
-
16 mei Hoe maak je voedselveiligheid onderdeel van de hele organisatie?
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan