Minder omzet Unilever door verkoop merken

bron: FoodPro Network
Unilever heeft het eerste kwartaal van 2025 afgesloten met een omzet van 14,8 miljard euro. De omzet is 0,9% lager dan in dezelfde periode in 2024. De vergelijkbare omzet nam echter met 3% toe door een toename van 1,3% in volume en van 1,7% van hogere prijzen.
De vergelijkbare omzet van de voedingsdivisie nam met 1,6% toe met 1,1% lagere afzetvolumes en gemiddeld 2,7% hogere prijzen. Binnen de ijsdivisie lag de vergelijkbare omzet 4% hoger dan in de eerste drie maanden van 2024. De afzetvolumes waren 1,8% hoger en de prijzen stegen gemiddeld met 2,2%.
Unilever ligt op schema om de afsplitsing van de ijsdivisie in het vierde kwartaal van 2025 af te ronden. Het nieuwe bedrijf zal The Magnum Ice Cream Company heten en zal naar verwachting vanaf 1 juli zelfstandig zijn. Vanaf het vierde kwartaal zal Unilever apart rapporteren over de divisie.
Het zal worden opgericht in Nederland en het hoofdkantoor blijft gevestigd in Amsterdam.
Laatste nieuws
-
21 mei Zweeds keukenproduct kan houdbaarheid van voedsel met drie keer verlengen
-
21 mei Waarom uw bedrijf een sectorspecifieke ERP nodig heeft om de ROI te maximaliseren
-
20 mei Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
20 mei Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
-
19 mei Diageo denkt dat heffingen honderden miljoenen kosten
-
19 mei Franse voedingsbedrijven zetten in op extra omzet uit plantaardige producten
-
19 mei LI-5600, een etiket boven én onderaan! (video)
-
16 mei Colruyt krijgt akkoord voor overname Delitraiteur
-
16 mei GFSI erkende standaarden: enkele voor- en nadelen
-
16 mei Hoe maak je voedselveiligheid onderdeel van de hele organisatie?
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan