Reuters: Unilever bekijkt verkoop merken zoals Unox en Conimex
bron: FoodPro Network
Unilever bekijkt een verkoop van bekende Nederlandse merken zoals Unox en Conimex. Dat melden bronnen aan Reuters. Unilever zou ABN AMRO hebben ingeschakeld om een verkoop te onderzoeken.
De winstgevendheid van de merken die in de verkoop kunnen gaan, ligt volgens de bronnen rond de 40 miljoen euro. Het Britse Unilever kijkt volgens de bronnen ook naar de verkoop van kleinere merken in het Verenigd Koninkrijk en andere Europese landen. Unilever wilde geen commentaar geven tegen Reuters en ook niet tegen het ANP.
Het bedrijf wil zich onder topman Hein Schumacher volgens ingewijden richten op zijn belangrijkste merken zoals Knorr, Hellmann's en Dove. Unox en Conimex beschouwt het bedrijf niet als kernactiviteiten, aldus de bronnen. Wereldwijd telt Unilever ongeveer vierhonderd merken.
In maart meldde Unilever nog de ijsjesdivisie, met merken als Ben & Jerry's, Magnum en Cornetto, af te willen splitsen, bijvoorbeeld via een verkoop of een beursgang. Die eventuele beursgang kan mogelijk in Amsterdam plaatsvinden.
Schumacher trad vorig jaar aan als CEO nadat de activistische belegger Nelson Peltz een belang nam in het bedrijf en toetrad tot de raad van bestuur.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
06 dec Het geheim van succesvolle Cloud ERP in de voedingssector
-
06 dec LI-5600, een etiket boven én onderaan! (video)
-
05 dec Traceerbaarheidsuitdagingen voor producenten van sauzen en dressings
-
05 dec Verbeterde voedingskwaliteit dankzij optimale temperatuurbeheersing
-
04 dec Ahold Delhaize mag Profi overnemen
-
04 dec Nestlé vervangt meer verpakkingen door papieren innovaties
-
04 dec 5 manieren waarop voedsel- en drankbedrijven duurzame inkoop kunnen aanpakken
-
04 dec 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
03 dec Stakingen bij Duitse fastfoodrestaurants
-
03 dec Cargill schrapt duizenden banen
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan