Starbucks stopt met olijfoliekoffie

bron: FoodPro Network
Starbucks stopt met het serveren van koffie met olijfolie. De in sommige landen beschikbare Oleato-dranken verdwijnen op 7 november definitief van de menukaart. De dranken zorgden bij hun introductie vorig jaar meteen al voor gemengde reacties. Op sociale media klaagden mensen dat de scheut olijfolie in de koffie laxerend zou werken. Ook waren er geluiden dat de dranken helemaal niet zo goed verkochten.
Bloomberg meldde het nieuws als eerste op basis van een interne memo van Starbucks. Daaruit komt ook naar voren dat het Amerikaanse bedrijf stopt met het toevoegen van toffee nut-siroop aan zijn koffies.
De in september aangetreden nieuwe topman Brian Niccol is bezig het volgens hem overmatig ingewikkelde menu van Starbucks te vereenvoudigen, in een poging de verkopen op te krikken en de financiële resultaten te verbeteren. Maar volgens het bedrijf was het besluit om te stoppen met Oleato al genomen voor de komst van Niccol.
Starbucks introduceerde de Oleato-dranken begin 2023. Oud-topman Howard Schultz zag hierin een nieuwe manier om van koffie te genieten. Aanvankelijk waren ze alleen te verkrijgen in Italië, later ook in de Verenigde Staten, Canada en grote steden zoals Londen, Parijs en Tokio.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
11 jul Ferrero bevestigt overname Kellogg
-
11 jul Onlinesupermarkt Rohlik na een jaar al winstgevend in München
-
11 jul Infographic | 6 tactieken om voedselproductie kosten te verlagen
-
10 jul Ferrero wil Kellogg overnemen
-
10 jul Carrefour opent automatische winkels in Frankrijk
-
10 jul Mondelez investeert 5 miljoen in innovatie keuken
-
10 jul 7 tips voor betere Food & Beverage inkoopprocedures
-
09 jul Plantaardige microgels voor sappigere vleesvervangers
-
09 jul De minder bekende voordelen van ERP-software voor de levensmiddelenindustrie belichten
-
08 jul Europese inkoopalliantie Carrefour en Coopérative U
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan