Minder omzet McDonald's

bron: FoodPro Network
McDonald's blijft last houden van consumenten wereldwijd die zuiniger aan zijn gaan doen. McDonald's verdiende het afgelopen kwartaal 1,5 procent minder dan een jaar eerder, wat het slechtste resultaat is sinds het begin van de coronacrisis. Over de hele wereld zoeken consumenten naar alternatieven voor de afgelopen jaren snel in prijs gestegen Big Macs, frietjes en andere snacks.
In de Verenigde Staten krabbelden de verkopen wel weer wat op na de daling van een kwartaal eerder, geholpen door een speciaal 5 dollarmenu om gasten ervan te overtuigen dat de keten voor hen nog steeds een betaalbare optie is. De deal wordt verlengd tot in december en topman Chris Kempczinski zegt dat de focus blijft liggen op betaalbaarheid nu consumenten prijsbewust omgaan met hun eten.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
21 mei Zweeds keukenproduct kan houdbaarheid van voedsel met drie keer verlengen
-
21 mei Waarom uw bedrijf een sectorspecifieke ERP nodig heeft om de ROI te maximaliseren
-
20 mei Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
20 mei Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
-
19 mei Diageo denkt dat heffingen honderden miljoenen kosten
-
19 mei Franse voedingsbedrijven zetten in op extra omzet uit plantaardige producten
-
19 mei LI-5600, een etiket boven én onderaan! (video)
-
16 mei Colruyt krijgt akkoord voor overname Delitraiteur
-
16 mei GFSI erkende standaarden: enkele voor- en nadelen
-
16 mei Hoe maak je voedselveiligheid onderdeel van de hele organisatie?
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan