Burger King verkoopt minder

bron: FoodPro Network
Net als andere fastfoodketens heeft Burger King last van consumenten die minder vaak snacken en bezuinigen op restaurantbezoeken. De hamburgerketen zag de verkopen van onder meer Whoppers, Twister Fries en Long Chickens in het afgelopen kwartaal met 0,7 procent teruglopen. Het gaat om verkopen van restaurants die langer dan een jaar open zijn.
Hoewel het bedrijf extra moeite deed om locaties te renoveren, meer reclame te maken en het aantal klachten van klanten te verminderen, werd er toch minder verkocht. Burger King presteerde echter minder slecht dan McDonald's, waar de omzet harder afnam.
Restaurant Brands International, het Canadese moederbedrijf van Burger King, behaalde een omzet in het tweede kwartaal van 2,1 miljard dollar (1,9 miljard euro), 17 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Die groei kwam hoofdzakelijk door de opening van nieuwe restaurants. Het bedrijf is ook eigenaar van koffie- en donutketen Tim Hortons en fastfoodrestaurants Popeyes en Firehouse Subs.
Tim Hortons presteerde afgelopen kwartaal het best met een groei van 4,6 procent. De nettowinst van het moederbedrijf steeg van 351 miljoen dollar in het tweede kwartaal vorig jaar tot 399 miljoen dollar.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
25 apr Nestlé wil koffieteelt verduurzamen
-
25 apr Hoe een ERP voor voedselproductie de 6 belangrijkste stappen in de productie van producten vergemakkelijkt
-
24 apr Nestlé profiteert van prijsverhogingen
-
24 apr PepsiCo rekent op hogere kosten door importheffingen Trump
-
24 apr Minder omzet Unilever door verkoop merken
-
24 apr Omzet Danone stijgt
-
24 apr Dit zijn de BRCGS, IFS en FSSC 22000 opleidingseisen
-
24 apr De minder bekende voordelen van ERP-software voor de levensmiddelenindustrie belichten
-
23 apr Aantal bestellingen Just Eat Takeaway neemt af
-
23 apr Nestlé investeert in onderzoek naar klimaatbestendigere koffieteelt
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan