Maaltijdbezorger Deliveroo boekt winst door bezorgen van boodschappen
bron: FoodPro Network
Mede dankzij de toename van samenwerkingen met foodretailers kan maaltijdbezorger Deliveroo voor het eerst uitpakken met winstcijfers voor het afgelopen halfjaar.
Steeds meer consumenten laten niet alleen maaltijden, maar ook boodschappen thuis bezorgen door Deliveroo. De Britse bezorgdienst had de eerste zes maanden van dit jaar 2% meer orders, 147,4 miljoen orders totaal. De bruto transactiewaarde steeg met 6% naar 3,7 miljard pond (4,3 miljard euro), de omzet groeide met 2% naar 1,02 miljard pond (1,2 miljard euro). Deliveroo boekte 1,3 miljoen pond (1,5 miljoen euro) winst. Een jaar eerder bedroeg het verlies nog 82,9 miljoen pond (96 miljoen euro).
De goede cijfers zijn voor een belangrijk stuk te danken aan de groeiende samenwerkingen met supermarktketens en met andere retailers. De boodschappencategorie is nu al goed voor 14% van de totale transactiewaarde. Deliveroo sluit meer samenwerkingen af met retailers. Niet alleen met supermarkten, maar bijvoorbeeld ook met de Britse doe-het-zelfketen B&Q en The Perfume Shop.
Laatste nieuws
-
03 okt Plantaardige microgels voor sappigere vleesvervangers
-
03 okt 5 strategieën om voedselverspilling te verminderen met een voedingmiddelen specifieke ERP-oplossing
-
02 okt PepsiCo neemt Siete Foods over
-
02 okt Coca-Cola Europacific Partners wil enkele Duitse vestigingen sluiten
-
02 okt Supermarkten in Frankrijk duurder dan in België
-
02 okt Beter houdbaarheidsbeheer in de sector van verse kant-en-klaar maaltijden
-
01 okt Peeters-Govers verkoopt groothandelstak aan Colruyt Group
-
01 okt Belgische chocolademaker Gudrun wordt onderdeel van het Spaanse Natra
-
01 okt Those Vegan Cowboys zet stappen in precisiefermentatie
-
01 okt De voortgang en bloei van Fruitful-Berries: Voor, tijdens en na de ERP implementatie
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan