Maaltijdbezorger Deliveroo boekt winst door bezorgen van boodschappen

bron: FoodPro Network
Mede dankzij de toename van samenwerkingen met foodretailers kan maaltijdbezorger Deliveroo voor het eerst uitpakken met winstcijfers voor het afgelopen halfjaar.
Steeds meer consumenten laten niet alleen maaltijden, maar ook boodschappen thuis bezorgen door Deliveroo. De Britse bezorgdienst had de eerste zes maanden van dit jaar 2% meer orders, 147,4 miljoen orders totaal. De bruto transactiewaarde steeg met 6% naar 3,7 miljard pond (4,3 miljard euro), de omzet groeide met 2% naar 1,02 miljard pond (1,2 miljard euro). Deliveroo boekte 1,3 miljoen pond (1,5 miljoen euro) winst. Een jaar eerder bedroeg het verlies nog 82,9 miljoen pond (96 miljoen euro).
De goede cijfers zijn voor een belangrijk stuk te danken aan de groeiende samenwerkingen met supermarktketens en met andere retailers. De boodschappencategorie is nu al goed voor 14% van de totale transactiewaarde. Deliveroo sluit meer samenwerkingen af met retailers. Niet alleen met supermarkten, maar bijvoorbeeld ook met de Britse doe-het-zelfketen B&Q en The Perfume Shop.
Laatste nieuws
-
20 jun In 8 stappen naar een goede Food Safety Culture
-
20 jun Quiz | Hoe duurzaam is uw voedsel- en drankenbedrijf?
-
19 jun Unilever overweegt Brits snacksmerk te verkopen
-
19 jun Europese Commissie kijkt naar marktmacht chocoladefabrikant Mars volgens Reuters
-
19 jun Danone wil het aantal wereldwijde partnerschappen verdubbelen
-
19 jun Efficiƫnter zaden, noten en gedroogd fruit verkopen (video)
-
18 jun Colruyt Group verkoopt 81 Franse winkels
-
18 jun Campbell Soup geeft een pittige twist aan soepen
-
18 jun EU Richtlijn Verpakking: wat u moet weten naarmate de EU Richtlijn 94/62/EG evolueert
-
17 jun Kraft Heinz gaat in VS kunstmatige kleurstoffen uit voeding halen
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan