Omzet Ahold Delhaize stijgt vooral door online verkoop
bron: FoodPro Network
Ahold Delhaize heeft in het tweede kwartaal de omzet iets zien stijgen, vooral dankzij de activiteiten in Europa. In de Verenigde Staten heeft het moederbedrijf van Albert Heijn, bol, Etos en Gall & Gall te maken met een dalende verkoop. Vooral online deed het bedrijf het afgelopen kwartaal goede zaken.
Albert Heijn merkt duidelijk de gevolgen van het verbod op de verkoop van tabak door supermarkten. Dat drukte op de opbrengsten.
De onlineomzet van Ahold steeg met 3,4 procent. Ook Albert Heijn ziet de verkoop online sterk toenemen. De omzet van het gehele Ahold-concern steeg in het tweede kwartaal tot 22,3 miljard euro, een bescheiden groei van 0,7 procent.
Ahold profiteert steeds meer van de verkoop van eigen huismerken. Door de hoge inflatie van de afgelopen jaren vermijden mensen vaker duurdere producten.
Ahold-topman Frans Muller is tevreden over de cijfers. "We liggen goed op koers om onze strategische ambities en financiële doelen voor 2024 te realiseren."
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
10 sep Welke supermarktketens zijn er in het Verenigd Koninkrijk en wat is hun marktaandeel?
-
10 sep Nespresso lanceert koffieassortiment met composteerbare capsules
-
10 sep Hoe ziet de voedingsindustrie eruit in Spanje?
-
10 sep Aldi wil er 700 Europese winkels bij tegen 2026
-
10 sep Eroski: "Nutri-Score leidt tot gezonder koopgedrag”
-
09 sep Deens onderzoek gericht op plantaardige alternatieven voor ei-ingrediënten
-
09 sep Intrafood:24: Ingrediënten & inspiratie voor innovatie in de voedingsindustrie 25 & 26 september
-
09 sep 7-Eleven wil hoger bod van Couche-Tard
-
09 sep Amazon stopt met kassaloze winkels: mensen doen nog altijd bijna al het werk
-
09 sep Danone onderdeel van nieuw precisie fermentatie project
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan