Omzet Ahold Delhaize stijgt vooral door online verkoop

bron: FoodPro Network
Ahold Delhaize heeft in het tweede kwartaal de omzet iets zien stijgen, vooral dankzij de activiteiten in Europa. In de Verenigde Staten heeft het moederbedrijf van Albert Heijn, bol, Etos en Gall & Gall te maken met een dalende verkoop. Vooral online deed het bedrijf het afgelopen kwartaal goede zaken.
Albert Heijn merkt duidelijk de gevolgen van het verbod op de verkoop van tabak door supermarkten. Dat drukte op de opbrengsten.
De onlineomzet van Ahold steeg met 3,4 procent. Ook Albert Heijn ziet de verkoop online sterk toenemen. De omzet van het gehele Ahold-concern steeg in het tweede kwartaal tot 22,3 miljard euro, een bescheiden groei van 0,7 procent.
Ahold profiteert steeds meer van de verkoop van eigen huismerken. Door de hoge inflatie van de afgelopen jaren vermijden mensen vaker duurdere producten.
Ahold-topman Frans Muller is tevreden over de cijfers. "We liggen goed op koers om onze strategische ambities en financiële doelen voor 2024 te realiseren."
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
21 mrt Amerikaanse FDA overweegt Nutri-Score-achtig FoP-logo
-
21 mrt Afval bestrijden met food-specifiek ERP
-
20 mrt IJsjesdivisie Unilever wordt The Magnum Ice Cream Company
-
20 mrt Biefstuk en hamburgers worden nog duurder door schaarste
-
20 mrt ACI Group breidt aanbod plantaardige eiwitten uit
-
20 mrt McCain wil voor 350 miljoen euro investeren in Franse fabrieken
-
20 mrt 4 manieren om met data waarde toe te voegen in de uitdagende Food & Beverage industrie
-
19 mrt Picnic gaat samenwerken met met Intermarché
-
19 mrt Wanneer en waarom je bedrijf Food ERP software nodig heeft
-
19 mrt Those Vegan Cowboys zet stappen in precisiefermentatie
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan