KFC en Pizza Hut verkopen minder door terughoudende consument

bron: FoodPro Network
Yum Brands, het bedrijf achter ketens zoals KFC, Pizza Hut en Taco Bell verdiende in het afgelopen kwartaal minder aan de verkoop van fastfood. Net als andere grote fastfoodketens heeft het bedrijf last van consumenten die wereldwijd bezuinigen op restaurantbezoeken.
De nettowinst van Yum Brands bedroeg afgelopen kwartaal 367 miljoen dollar (ongeveer 336 miljoen euro). Dat is 12 procent minder dan de 418 miljoen dollar die een jaar eerder in de boeken ging. Het concern verkocht afgelopen kwartaal 1 procent minder in restaurants die meer dan een jaar open zijn vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.
De ketens hebben ook minder verkocht dan kenners hadden verwacht. Gemiddeld werd gerekend op gelijke verkoopaantallen als in het tweede kwartaal van 2023. De verkopen bij KFC en Pizza Hut vielen tegen, beide ketens hebben 3 procent minder verkocht. Taco Bell deed het met een stijging van 5 procent wel beter dan een jaar eerder.
In onder meer China, de grootste markt van de keten, en Europa heeft KFC wel meer verkocht. In China werd 5 procent meer kip en ander eten en drinken verkocht en in Europa 9 procent meer.
Pizza Hut deed het juist minder goed in Europa. De pizzaketen verkocht er 6 procent minder, net als in het Midden-Oosten. Op de grootste markt van Pizza Hut, de Verenigde Staten, gingen de verkopen een procent omlaag. In China stegen die met 10 procent.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
21 mei Zweeds keukenproduct kan houdbaarheid van voedsel met drie keer verlengen
-
21 mei Waarom uw bedrijf een sectorspecifieke ERP nodig heeft om de ROI te maximaliseren
-
20 mei Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
20 mei Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
-
19 mei Diageo denkt dat heffingen honderden miljoenen kosten
-
19 mei Franse voedingsbedrijven zetten in op extra omzet uit plantaardige producten
-
19 mei LI-5600, een etiket boven én onderaan! (video)
-
16 mei Colruyt krijgt akkoord voor overname Delitraiteur
-
16 mei GFSI erkende standaarden: enkele voor- en nadelen
-
16 mei Hoe maak je voedselveiligheid onderdeel van de hele organisatie?
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan