Verkopen McDonald's omlaag door zuinige consument en boycot
bron: FoodPro Network
McDonald's heeft zijn verkopen in het tweede kwartaal voor het eerst sinds het begin van de coronapandemie in 2020 zien dalen. De keten merkt dat mensen verspreid over de wereld na jaren met sterke prijsstijgingen toch bezuinigen op hamburgers en andere snacks. Ook blijft het bedrijf last houden van de anti-Israëlboycot, waarvan meerdere Amerikaanse bedrijven al een tijd last hebben.
De totale omzet van McDonald's bedroeg net geen 6,5 miljard dollar, iets minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Daarbij werd in winkels die al meer dan een jaar open zijn 1 procent minder verkocht. Eerder lukte het McDonald's nog om de verkopen te blijven opvoeren hoewel de inflatie flink opliep.
Ook in de Verenigde Staten zelf gingen de verkopen dit keer omlaag. Eerder dit jaar kwam McDonald's op zijn thuismarkt nog met een speciaal 5 dollarmenu om gasten ervan te overtuigen dat McDonald's voor hen nog steeds een betaalbare optie is.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
03 okt Plantaardige microgels voor sappigere vleesvervangers
-
03 okt 5 strategieën om voedselverspilling te verminderen met een voedingmiddelen specifieke ERP-oplossing
-
02 okt PepsiCo neemt Siete Foods over
-
02 okt Coca-Cola Europacific Partners wil enkele Duitse vestigingen sluiten
-
02 okt Supermarkten in Frankrijk duurder dan in België
-
02 okt Beter houdbaarheidsbeheer in de sector van verse kant-en-klaar maaltijden
-
01 okt Peeters-Govers verkoopt groothandelstak aan Colruyt Group
-
01 okt Belgische chocolademaker Gudrun wordt onderdeel van het Spaanse Natra
-
01 okt Those Vegan Cowboys zet stappen in precisiefermentatie
-
01 okt De voortgang en bloei van Fruitful-Berries: Voor, tijdens en na de ERP implementatie
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan