Carrefour wil 80% minder papieren folders

BRUSSEL - Carrefour bouwt de verdeling van papieren folders in België verder af en gaat vol voor digitale promoties.

Carrefour wil haar papieren folders tegen 2024 met 80% verminderen en is naar eigen zeggen de eerste retailer in België die meer promoties via digitale platformen aanbiedt dan op papier. Klanten krijgen vanaf nu de mogelijkheid om te kiezen hoe, waar en wanneer ze de digitale folder willen bekijken: op de website van Carrefour, in de Carrefour-app, of via Whatsapp en Messenger. Wanneer klanten zich inschrijven voor de nieuwsbrief, ontvangen zij de folder automatisch elke maandag via e-mail.

“Er doet zich een algemene trend van digitalisering voor die we als retailer niet kunnen ontkennen,” aldus Dave Froidcœur, mediadirecteur bij Carrefour België. “In Brussel of Antwerpen bijvoorbeeld wil één op twee gezinnen geen reclame meer ontvangen in de brievenbus. Carrefour stelt de wensen van haar klanten steeds centraal, en daarom ruilen we onze communicatie op papier geleidelijk aan in voor een digitale versie.”

De afbouw van de distributie van de papieren folder gebeurt gefaseerd. Klanten die toch de papieren folder verkiezen, kunnen die nog steeds in hun winkel vinden. Carrefour lanceert daarnaast een campagne op televisie, op banners in de winkel en op straat, en op sociale media.





Laatste nieuws