Nestlé snoeit verder in suiker, vet en zout

15-10 06:03 | bron: FoodPro Network Belgium

VEVEY - Voedingsgigant Nestlé gaat nog verder snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes in zijn producten. Op deze manier wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding, aldus topman Mark Schneider.

Voedingsgigant verscherpt doelstellingen

Volgens de topman investeert Nestlé stevig in de ontwikkeling van gezondere producten, vorig jaar was dat zo'n 1,45 miljard euro. Nestlé verscherpt nu ook zijn doelstellingen om suiker, vet en zout in bestaande recepten terug te dringen. Nestlé wil zeker nog 5% minder suiker gaan gebruiken, bovenop de vermindering van 34% die al gerealiseerd is sinds 2000.

Zoutgehalte

Het zoutgehalte van de verschillende producten moet daarnaast nog met 10% omlaag. Sinds 2005 verminderde Nestlé het zoutgehalte in zijn producten al met 20%. 

Kinderen

Bijzondere aandacht zal gaan naar het eten en drinken voor kinderen, aldus Schneider. Met een nieuwe campagne genaamd ‘Nestlé voor gezondere kinderen’ werden vorig jaar al meer dan 1.000 nieuwe producten voor kinderen gelanceerd.

Bron: Nestlé

Update: 15-10




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
12 nov Vegetarische Slager gaat plantaardige burger leveren bij Burger King in Europa
12 nov Takeaway wordt grote sponsor EK Voetbal 2020
12 nov EIT Food investeert voor 56,4 miljoen euro in projecten voedingsindustrie
12 nov Britse voedingsindustrie voelt gevolgen Brexit
12 nov Geautomatiseerd wegen en etiketteren, niet enkel voor de allergrootste bedrijven (video)
11 nov Takeaway.com komt met bezorgtoeslag bij bezorgdienst Scoober
11 nov 'Jumbo kan nu Hema-winkels op toplocaties kopen'
11 nov Grootste deel voedsel en dranken uit de EU gaat naar Verenigde Staten
11 nov De Top 10 food trends in 2019
11 nov Hygiënerichtlijnen voor machines in de voedingsindustrie
08 nov Amazon wil drieduizend kassaloze supermarkten openen
08 nov Boodschappen doen in Montenegro
08 nov Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
07 nov Colruyt past ‘enkele tientallen’ prijzen aan na entree Jumbo
07 nov Nestlé en Corbion gaan samenwerken aan voedingsgrondstoffen uit algen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?