Zwak eerste kwartaal voor General Mills

MINNEAPOLIS - De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, productent van onder meer Häagen-Dazs, Yoplait en Cheerios, heeft een teleurstellend kwartaal achter de rug. Zowel de omzet als de winst van het bedrijf liep achteruit.

General Mills verkoopt meer ijs, minder yoghurt

De Amerikaanse voedingsgigant zag zijn omzet over het gebroken boekjaar 2017/2018 met 3,5% dalen naar 3,2 miljard euro. Op vergelijkbare basis was er zelfs sprake van een omzetdaling van 4%.

Häagen-Dazs

Met name in de regio Azië & Latijns-Amerika (-8%) en in thuisbasis Noord-Amerika (-5%) kreeg het bedrijf klappen. Alleen in Europa en Australië is er sprake van autonome omzetgroei met 3% tot 415 miljoen euro. Dit is met name te danken aan de groeiende populariteit van ijsmerk Häagen-Dazs ijs, want de verkoop van yoghurtmerk Yoplait laat een daling zien.

De operationele winst lag 3,1% lager op 525 miljoen euro, terwijl de nettowinst 1,1% daalde tot net geen 340 miljoen euro.

De voedingsgigant uit Minneapolis herhaalde zijn prognose voor het hele boekjaar, waarbij de leiding van het bedrijf uitgaat van een daling van de autonome omzet met 1 tot 2% en een stijging van de operationele winst met hoogstens één procent.





Laatste nieuws