Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole

20-09 12:51 | bron: FoodPro Network

SPA- Spadel, het bedrijf achter de dranken van Spa, gaat 12,8 miljoen euro investeren in de bottelarij Spa Monopole. In de productielocatie komt een volledige nieuwe bottelingslijn om de groei van de gearomatiseerde waters op te vangen. De uitbreiding moet al in februari 2018 gereed zijn.

Uitbreiding nodig door groei

De nieuwe bottelingslijn zal tevens geschikt zijn voor de productie van kleine petflessen van 33cl en 50cl. De verhoogde productiecapaciteit zal met name gebruikt worden voor de gearomatiseerde waters van ‘Spa Touch of’. Deze gearomatiseerde waters werden in 2014 gelanceerd en groeiden de afgelopen jaren zeer sterk: in 2016 zelfs met 70%. Deze gearomatiseerde waters hebben daarnaast een hogere marge dan het gewone bronwater.

Strategie werpt zijn vruchten af

Met de focus op de gearomatiseerde waters speelt Spadel in op de vraag van de consument, die steeds meer op zoek gaat naar gezonde alternatieven voor frisdranken. Deze strategie werpt zijn vruchten af voor Spadel dat zijn winst in de eerste helft van het jaar zag groeien van 8,6 miljoen euro naar 13,9 miljoen euro.




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
22 mrt FoodDrinkEurope waarschuwt nogmaals voor de gevolgen van een harde Brexit
22 mrt EIT Food investeert voor 56,4 miljoen euro in projecten voedingsindustrie
22 mrt 'Rodebietensap beter voor voetballers dan voor wielrenners'
22 mrt Hoogwaardige perslucht is van essentieel belang voor de productie van voedingsmiddelen en dranken; er is weinig ruimte voor fouten.
21 mrt Scherpere EU voedselcontroles: zijn dit voldoende maatregelen?
21 mrt Kellog legt voorraad cornflakes aan voor 'no deal-Brexit'
21 mrt Van land naar klant (video)
20 mrt Productiewaarde vlees in 2026 ruim een derde hoger
20 mrt Colruyt: ‘Als Jumbo oorlog wil, dan is dat zo’
20 mrt Fusie tussen Asda en Sainsbury’s dreigt af te ketsen
20 mrt Nestlé gaat voor volledig zichtbare bevoorradingsketen
20 mrt Britse voedingsindustrie voelt gevolgen Brexit
20 mrt Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
19 mrt Nieuwe Europese wetgeving voor etikettering producten
19 mrt Europese Rekenkamer: 'Grotere rol bedrijven bij voedselcontroles'
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?