Lidl start zijn webshop in China
bron: FoodPro Network Belgium
BEIJING - Lidl is in China zijn eigen webshop gestart. De Duitse discounter kiest daarbij wel voor de samenwerking met Tmall Global, het online platform van het Chinese Alibaba. Veel andere West-Europese bedrijven zochten eerder al de samenwerking met Tmall Globlal.
Eigen producten
De webshop van Lidl gaat deze week van start en biedt eigen producten van de Duitse supermarktketen aan. Europese producten zijn al een tijdje razend populair in China. Lidl zet tijdens de start van de webshop vooral in op de verkoop van ontbijtproducten en droge voeding. Als dit een succes is wordt het assortiment waarschijnlijk verder uitgebreid.
Hongkong
Lidl gaat de producten rechtstreeks uit Duitsland invoeren via een dochterbedrijf in Hongkong. Concurrent Aldi, dat tevens een winkel heeft op Tmall Global, laat zijn lokale producten invoeren vanuit Australië.
Laatste nieuws
-
19 apr Hogere prijzen en volumes bij Danone
-
19 apr Cacaoprijzen breken records
-
19 apr Unilever zwakt duurzaamheidsdoel voor plastic af
-
19 apr Activistische aandeelhouders eisen gezonde voeding van Nestlé
-
19 apr Cacaoboeren gaan in Brussel protesteren tegen lage prijzen
-
19 apr Colruyt krijgt goedkeuring voor overname 54 Match- en Smatch-winkels
-
19 apr Hoe planningssoftware voor voedselproductie zorgt voor consistent succes op 3 fronten
-
18 apr Greenyard neemt ijsjesfabrikant Crème de la Crème over
-
18 apr Worst uit het lab valt in de smaak bij eerste proeverij in Europa
-
18 apr Meer omzet bij Sligro
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan