''Promotiedruk voedingsindustrie België niet te hoog''
bron: FoodPro Network Belgium
ANTWERPEN - De promotiedruk in de voedingsindustrie in België is niet buitensporig, aldus cijfers van Nielsen.
De promotiedruk kende in België een sterke stijging in de periode 2008-2009, kort na de financiële crisis. Merken en retailers speelden destijds in op de toegenomen prijsgevoeligheid van de consument. Maar sinds 2009 is de promotiedruk stabiel, zo rond de 22%. Ter illustratie: in het Verenigd Koninkrijk ligt de promotiedruk op 35% in Italië op 38% en in Tsjechië zelfs over 50%. In buurlanden Nederland, Frankrijk en Duitsland ligt de promotiedruk wel lager.
Geobserdeerd
Nielsen concludeert dat Belgische shoppers redelijk geobsedeerd zijn door promoties. Circa 20% past zijn winkelbezoek aan op basis van de geldende promoties. Circa 39% gaat in de winkel ook actief op zoek naar promoties.
De cijfers zijn gepubliceerd in de Shopper Trends studie van marktonderzoeksbureau Nielsen.
Laatste nieuws
-
19 apr Activistische aandeelhouders eisen gezonde voeding van Nestlé
-
19 apr Cacaoboeren gaan in Brussel protesteren tegen lage prijzen
-
19 apr Colruyt krijgt goedkeuring voor overname 54 Match- en Smatch-winkels
-
19 apr Hoe planningssoftware voor voedselproductie zorgt voor consistent succes op 3 fronten
-
18 apr Greenyard neemt ijsjesfabrikant Crème de la Crème over
-
18 apr Worst uit het lab valt in de smaak bij eerste proeverij in Europa
-
18 apr Meer omzet bij Sligro
-
18 apr Kraft lanceert de Creamy Sauces-lijn
-
18 apr Waardevolle voedingsingrediënten uit koffieprut
-
18 apr Podcast Webinar | Hoe vlieg je een ERP project aan? Het geheim van een succesvolle implementatie
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan