Picnic opent nog eens 25 distributiecentra in Duitsland
bron: FoodPro Network Belgium
BERLIJN - Picnic blijft stevig inzetten op Duitsland. De online supermarkt opent er dit jaar liefst 25 extra distributiehubs om in totaal vier tot zes miljoen Duitse huishoudens te bereiken.
De Duitse supermarktgroep Edeka is aandeelhouder van Picnic in Duitsland. In 2021 pompten de aandeelhouders ook nog eens 180 miljoen euro in de Duitse tak. Dit jaar moeten die investeringen te gelde worden gemaakt. Na een omzet van 275 miljoen euro in 2022 gaat Picnic nu voor 400 miljoen euro op de Duitse markt. Dat maakt Lebensmittel Zeitung op uit het financiële jaarverslag.
Nieuwe bezorghubs moeten de expansie mogelijk maken. Eind vorig jaar telde Picnic in Duitsland 34 distributiecentra, eind dit jaar moete dat er 59 zijn. Met de opening van nieuwe fulfilmentcentra in Hamburg en straks ook in Berlijn is de online supermarkt voor het eerst actief buiten het Ruhrgebied. Picnic levert met elektrische wagentjes vanuit lokale hubs.
In 2023 rekent Picnic nog op een nettoverlies van 67 miljoen euro in Duitsland, al is de brutomarge vorig jaar met 1 procentpunt verbeterd tot 36,8%.
Laatste nieuws
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Energiebesparing bij verdampen CO2 in de voedingsindustrie?
-
24 apr PepsiCo verlaagt zoutgehalte in chips van het merk Lay's
-
24 apr Heineken zag bierverkoop eerste kwartaal aantrekken
-
24 apr E.Leclerc marktleider en prijsleider in Frankrijk
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan