Welke supermarktketens zijn er in Spanje en wat is hun marktaandeel?

24-04 12:01 | bron: FoodPro Network Belgium

MADRID - Er zijn verschillende supermarktketens in Spanje, variërend van kleine lokale winkels tot grote internationale ketens. Hieronder staan enkele van de grootste supermarktketens in Spanje en hun marktaandeel (2021).

  1. Mercadona - 25,6% marktaandeel: Dit is de grootste supermarktketen in Spanje, met meer dan 1.600 winkels en meer dan 90.000 werknemers. Het bedrijf richt zich voornamelijk op de verkoop van levensmiddelen, cosmetica en huishoudelijke artikelen.

  2. Carrefour - 8,7% marktaandeel: Carrefour is een internationale supermarktketen met meer dan 300 winkels in Spanje. Het bedrijf verkoopt een breed scala aan producten, waaronder levensmiddelen, kleding, elektronica en huishoudelijke artikelen.

  3. Dia - 6,6% marktaandeel: Dia is een Spaanse supermarktketen met meer dan 6.000 winkels in verschillende landen over de hele wereld. Het bedrijf richt zich voornamelijk op de verkoop van levensmiddelen en huishoudelijke artikelen.

  4. Auchan - 4,9% marktaandeel: Auchan is een Franse supermarktketen met meer dan 300 winkels in Spanje. Het bedrijf verkoopt een breed scala aan producten, waaronder levensmiddelen, kleding, elektronica en huishoudelijke artikelen.

  5. Eroski - 4,8% marktaandeel: Eroski is een Spaanse supermarktketen met meer dan 1.000 winkels in verschillende regio's van Spanje. Het bedrijf richt zich voornamelijk op de verkoop van levensmiddelen en huishoudelijke artikelen.

Naast deze grote supermarktketens zijn er ook tal van kleinere, regionale ketens en onafhankelijke winkels die actief zijn in Spanje.

 

 





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
26 mei Lagere winst voor Danish Crown
26 mei Vion wil productiecapaciteit in Duitsland aanpassen
26 mei Waarom digitale transformatie in de voedingsindustrie noodzakelijk en dringend is
26 mei Efficiënter zaden, noten en gedroogd fruit verkopen (video)
25 mei Emmentaler kaas hoeft niet per se uit Zwitserland te komen
25 mei Tony’s Chocolonely kiest voor Aptean Food & Beverage ERP om productie in de geacquireerde fabriek in België te digitaliseren
25 mei Schot’s vishandel investeert in de esthetische Ucrete CS vloer van Master Builders Solutions
24 mei Ook visserijcommissie EU-parlement verwerpt Natuurherstelwet
24 mei Meatable kweekt varkensvlees nu 30 keer sneller dan echt varken
24 mei Brouwers willen dat Europese Commissie ingrijpt na Ierse waarschuwing op alcoholproducten
24 mei Picnic opent nog eens 25 distributiecentra in Duitsland
24 mei Whitepaper | Hoe grote foodbedrijven technologie inzetten om de winstgevendheid te verhogen
24 mei Temperatuurbewaking 8 koelcellen, 2 variabelen, 1 oplossing: TempWeb
23 mei Voorstel om houdbaarheidsdatum van bevroren vlees op Europees niveau te reguleren
23 mei Ajinomoto Omnichem recupereert palladium uit afvalwaterstroom
23 mei Webinar Aptean & Microsoft: De impact van technologie op operationele efficiëntie en financiële veerkracht in de foodindustrie
22 mei 'Vertrek van Mondelez International uit Rusland is erg complex'
22 mei Onderzoek: Britten het meest kwijt voor boodschappen in Europa
22 mei 3 redenen voor end-to-end kwaliteitsbeheer in de voedingsindustrie
19 mei Walmart verhoogt verwachtingen na sterke resultaten
17 mei De top 3 aandachtsgebieden voor het verhogen van de winstgevendheid in de voedingsmiddelen- en drankenindustrie
17 mei SGS Digicomply (video)
16 mei Oekraïne: kans dat graandeal met Rusland donderdag niet wordt verlengd
16 mei eBook | Hoe food ERP software klanten helpt de stijgende business kosten te overwinnen
16 mei Detecting and Preventing Coffee Fraud
Spotlight
Spotlight
Spotlight
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Advertentie
uw banner hier?